Güncelleme Tarihi:
Columbia Üniversitesi, NASA ve Logistics Management Institute bünyesindeki araştırmacılar çalışmalarını 5 popüler uçak modeli ve 19 büyük havalimanı üzerine inşa edilen modeller üzerinde yaptı. Araştırmaya göre günün en sıcak zamanında havalanan uçakların yüzde 10 ila 30’unda maksimum kalkış ağırlığının daha da altında bir limit uygulanması gerekiyor. Ayrıca, 2050'ye kadar uçaklardaki yakıt ve yük ağırlığında yüzde 0.5 ila 4 arasında bir azaltmaya gidilmesi gerekebilir.
Araştırmada ,sorunun temel kaynağı havanın yoğunluğu olarak gösterildi. Hava ısındıkça yoğunluğu azalıyor ve soğudukça daha fazla genleşiyor. Bu da uçakların yüksek sıcaklıklarda havalanabilmesi için daha yüksek hıza çıkması gerektiği anlamına geliyor. Bunun için de pistlerin uzaması veya uçakların daha az yük taşıması gerekiyor.
Araştırmacılar modellerinde hem küçük hem de büyük çapta uçakları test ettiklerini ve her iki grubun da yüksek hava sıcaklığından etkilendiğini belirtti. Havayolu şirketlerinin bu etki yüzünden aşırı sıcak havalarda uçuşlarını yeniden düzenleyebileceği veya iptal edebileceği, raporda dikkat çekilen muhtemel sonuçlar arasında yer alıyor.
İklim değişikliğinin uçak yolcularına etkisi sadece uçuş iptalleriyle sınırlı kalmayabilir. Uçak pistlerini uzatmak için havayolu şirketleri tarafından yapılacak altyapı çalışmalarının maliyetleri de yolculara yansıtılacak. Buna ek olarak, yük sınırının aşağıya çekilmesi de daha az yolcu ve daha çok bagaj sınırlaması anlamına geliyor.