Güncelleme Tarihi:
Mozilla ve Google, tarayıcılarına yeni gizlilik özellikleri ekleyerek kullanıcılarına daha iyi bir gizlilik denetimi sağlamak amacındalar, ancak aslında sundukları 'beni izleme' özellikleri oldukça farklı.
Google'ın kişisel reklamları engellemedeki yöntemi çerezleri izlemeye dayanıyor. Keep My Opt Outs Chrome eklentisi Network Advertising Initiative'den aldığı bilgilerle bazı çerezleri engelliyor. Keep My Opt Outs, 'beni izleme' tercihlerinizi hatırlıyor ve NIA'ya yeni katılanları otomatik olarak ekliyor.
Kullanıcı açısından Firefox'un yaklaşımı daha basit görünüyor. Mozilla bir tarayıcı eklentisinin yerine Firefox'un temel ayarlarına 'beni dahil etme' düğmesi eklemek istiyor. Bir web sitesi ziyaret edildiğinde Firefox, kullanıcının tercihlerini bir HTTP üstbilgisi ile iletiyor ve siteye kullanıcıyı takip etmemesini söylüyor.
Ancak iki yaklaşım da aynı eksikliğe sahip: işlevler reklamcıların kurallara uyacağı üzerine kurulu. Network Advertising Initiative, Amerika'daki en büyük 15 reklam şirketini içerse de internet'in bir köşesinde yaşamını sürdüren diğer reklamcılar ona katılmıyorlar.
Bu ise daha büyük bir sorunu gündeme getiriyor: iyi huylu web sitelerine 'beni izleme' demek, sonuçta daha büyük bir kişisel reklam saldırısına yol açabilir. Web siteleri, bilgilerinize sahip olmanın daha ciddi yollarını bulabilirler. Facebook geliştiricilerinin, üyelerin ev adreslerini ve telefon numaralarını özgürce öğrenebildiği haberi üzerinden fazla zaman geçmediğini unutmamak gerekiyor.