Güncelleme Tarihi:
Sosyal Medya ve Markalar Raporu, Türkiye’de sosyal medya kullanım şekillerine de güncel bir ışık tutuyor. Buna göre; Instagram; beş katı kullanıcıya ulaşarak kullanımı en fazla artan sosyal medya sitesi, Facebook en sık ve en çok paylaşım yapılan sosyal ağ, Twitter ise ünlülerin en aktif takip edildiği mecra.
Sosyal medya ölçümleme firması Socialbakers’a göre, Türkiye’de 32 milyonu geçen Facebook kullanıcısı bulunuyor. Türkiye bu rakamla dünyada 7. Sırada yer alıyor. 15 yaş ve üzeri bireylerin yüzde 43.3’ü ayda en az bir kez internete giriyor. 14 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının yüzde 81’i sosyal mecralarda aktif. Her 5 sosyal medya kullanıcısından 4’ü markaları beğeniyor/takip ediyor. Markaların sosyal medyada yer alma şekli markaya bakışı da etkiliyor.
Hürriyet Sosyal Medya Editörü Şermin Terzi görüşlerini şöyle bildirdi: "Hürriyet’in ‘Sosyal Medyayı En İyi Kullanan 50 Marka’ arasına girmesi bir tesadüf değil. Tesadüf olmadığını anlamak için Hürriyet’in yenilikçiliğine, liderliğine, kültür yaratmaya soyunmasına ve serüvenciliğine bakmak gerekiyor. 1,5 yıl önce Kafka’nın ‘Dönüşüm’ hikayesinden yola çıkarak sadece Hürriyet Gazetesi’yken web, tablet ve sosyal medyayla bir dijital dönüşüm başlattık. Sosyal medya asla sizi takip edip, beğenenlerin oluşturduğu rakamlardan ibaret değildir. Esas olan kaç takipçin olduğu değil, kaçıyla etkileşimde olduğundur. Samimiyet, katılım, diyalog, dinlemek, içerik ve ilişki geliştirmek bir sosyal medya stratejisinin olmazsa olmazıdır. Yayıncı olarak hem nesnelliğimizi koruyup, hem de sosyal medyada bıçak sırtı bu ilişkiyi kurabildiğimiz için, bu araştırmada listeye giren tek medya kuruluşuyuz."