Güncelleme Tarihi:
2018 yılı Temmuz ayında yüzde 17,9 pazar payına ulaşan Çinli teknoloji devi, Türkiye’de akıllı telefonları en çok tercih edilen ikinci marka oldu. Huawei, 2017 yılının aynı ayında yüzde 3,8 pazar payına sahipti. GfK tarafından hazırlanan rapor, aylık akıllı telefon satışlarını baz alarak markaların pazardaki hakimiyet oranlarını belirliyor.
GfK raporunda ayrıca pazar eğilimlerine de yer veriliyor. Tüketicilerin satın alma kararlarını inceleyen GfK, pazarın hızla 5,5 inç ekranlı telefonlara yöneldiğini, 2017 yılının Ocak – Temmuz ayları arasında yüzde 43,8 olan 5,5 inç ekranlı akıllı telefon satın alma oranının 2018 yılının aynı döneminde yüzde 66,7’ye çıktığını raporluyor. HUAWEI, 5,5 inç ekranlı akıllı telefonlar söz konusu olduğunda ise Türkiye’de yüzde 44’lük pazar payı ile birinci sırada.
HUAWEI Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Ülke Müdürü Seth Wang yaptığı açıklamada, “Bu yakaladığımız başarıyı devam ettirmek için elimizden geleni yapacağız” dedi.