Güncelleme Tarihi:
Panasonic’in Market Dynamics’e yaptırdığı bir araştırma Avrupa’nın 10 bölgesindeki 2.650 adet kurumsal teknoloji satın alan profesyonelin görüşlerine yer veriyor. 10 bölge arasında Türkiye’nin yanı sıra Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, Benelüks Ülkeleri, İtalya, İspanya, Rusya, Polonya ve İsveç de yer alıyor. Araştırma, tabletlerin mobil çalışma tarzında devrim yaratacak potansiyellerine rağmen, Avrupalı mobil işgücü için dizüstü bilgisayarın halen tercih edilen çözüm olduğunu ortaya koyuyor. Bununla birlikte ayrılabilir ve dönüştürülebilir cihazların da dahil olduğu hibrit segmentinin yükselişinin bu durumu tehdit ettiği de vurgulanıyor.
TÜRKİYE’DE DİZÜSTÜ SEGMENTİNİN HAKİMİYETİ SÜRÜYOR
Araştırmaya göre dizüstü bilgisayarlar halen Avrupa’daki çalışanların %90’ı tarafından iş amacıyla kullanılıyor. Bu kitlenin %72’si akıllı telefon kullanırken, %61’i masaüstü bilgisayar ve %32’si de tablet kullanılıyor. Hibrit cihazlar, Avrupa’daki işgücünün %12’si tarafından iş amaçlı olarak kullanılıyor. Türkiye sonuçlarına bakıldığında çalışanların %92’sinin halen iş amaçlı olarak dizüstü bilgisayar kullandığı görülüyor. Türkiye işgücünün %60’ı masaüstü bilgisayar kullanırken %40’ı da tablet kullanıyor. Hibrit cihazlar Türkiye işgücü ortamında %27 oranında yer kaplıyor.
TÜRKLER DİZÜSTÜ BİLGİSAYARI TERCİH EDİYOR
Çalışırken en çok verim alınan mobil cihaz sorusunun yöneltildiği araştırmada Avrupa’da teknoloji satın alımından sorumlu profesyonellerin %48’i dizüstü bilgisayarı ilk sıraya koyarken, %27’si hibrit cihaz, %15’i tablet ve %8’i akıllı telefonu tercih ediyor. Türkiye’de de çalışanların ve teknoloji satın alımından sorumlu profesyonellerin %40’ı dizüstü bilgisayarı en verimli mobil cihaz olarak tanımlarken, %38’i hibrit cihaz, %9’u tablet ve %12’si de akıllı telefonu tercih ettiklerini söylüyor.
HİBRİTİN YÜKSELİŞİ
Araştırmaya yanıt veren profesyonellerin %36’sı hibrit cihazların önümüzdeki üç yıl içerisinde kurumsal bilişimdeki hakim segment olacağını düşünüyor. Dizüstü bilgisayarın gücünü koruyacağını düşünenlerin oranı %26 iken, aynı konumda tableti görenlerin oranı %14, masaüstü PC’yi görenlerin oranı %11, akıllı telefonu görenlerin oranı da %7 olarak hesaplanmış bulunuyor. Hatta hibrit kullanmayan Avrupalı çalışanların yarısından fazlası (%54) üç yıl içerisinde kullanmaya başlayacaklarına inanıyor. Hibrit cihaz tercihine yönelen sektörlerin başında %80 ile Savunma ve %72 ile Perakende sektörleri geliyor. Türkiye’deki sonuçlara bakıldığında da dizüstü bilgisayarın hükümranlığının sona ereceği görülüyor. Araştırmaya katılanların %39’u üç yıl içerisinde hibrit cihazların kurumsal bilişim araçlarında hakim güç olacağını söylerken, dizüstü bilgisayar diyenlerin oranı %25, tablet diyenlerin oranı %10, masaüstü PC diyenlerin oranı %12, akıllı telefon diyenlerin oranı ise %13’te kalıyor.
Tek bir cihaz seçimi tanınsaydı tercih edilecek cihazın hangisi olacağı sorusuna Avrupalı profesyoneller %35 ile dizüstü, %34 ile hibrit cihaz yanıtını verirken Türkiye’de %46 ile hibrit cihazlar öne çıkıyor. Türkiye’deki profesyonellerin %25’ü tek cihazlarının dizüstü bilgisayar olacağı yanıtını verirken tablet diyenlerin oranı %6, masaüstü PC ve akıllı telefon diyenlerin oranları %12’şer olarak hesaplanmış bulunuyor.
DEĞİŞİMİN NEDENLERİ
Önümüzdeki 3 yıl içerisinde hibrit bir cihaz kullanmanın sebeplerinin de arandığı araştırmada, Avrupa’daki sonuçlar, daha fazla işlevsellik ve yazılımlara daha kolay erişim (%44), daha iyi performans (%42), daha uzun pil ömrü (%42) ve klavye mevcudiyeti (%39) ön plana çıkıyor. %30’luk dilim USB girişi gibi arabirimlerin daha fazla olmasını hibrit kullanım sebebi olarak belirlerken, %29’luk dilim de daha iyi bağlantı ve akıllı kart gibi çevresel arabirimleri ön plana çıkarıyor. %24’lük dilim daha iyi bir ekranı hibrit kullanım sebebi olarak belirlerken %21’lik dilim sağlamlık vurgusu yapıyor. Türkiye’de hibrit kullanmayı tercih edenlerin en önemli gerekçeleri, daha fazla işlevsellik ve yazılımlara daha kolay erişim (%63), daha iyi performans (%46), daha uzun pil ömrü (%23) ve klavye mevcudiyeti (%18) olarak sıralanırken, %19’luk dilim ara birim fazlalığı, %13’lük dilim daha iyi bağlantı/çevresel arabirimler gerekçelerini ön plana çıkarıyor. Türkiye’deki kullanıcıların %15’i daha iyi ekran vurgusu yaparken %6’lık dilim sağlamlıkları nedeniyle hibrit cihazları tercih edeceklerini söylüyor.
HİBRİTLER DİZÜSTÜ BİLGİSAYARLARIN TAHTINI DEVRALACAK
Panasonic Bilgisayar Ürünü Çözümleri Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Jan Kaempfer, konuyla ilgili şu görüşü paylaşıyor: “Araştırma, geleneksel dizüstü bilgisayar segmentinin Avrupa çapındaki iş dünyasında hakim güç olma konumunu sürdürdüğünü ortaya koyarken, tabletlerin de kısa zamanda önemli yol kat ettiğini gösteriyor. Fakat dizüstü bilgisayarların tahtını tehdit eden asıl gücün dönüştürülebilir ve ayrılabilir hibrit cihazların yükselişi olduğu da ortaya çıkıyor. Hibrit cihazların, ek becerileri ve esneklikleri ile birlikte şimdiden dikkat çekmiş olduğu görülürken önümüzdeki yıllarda pazardan daha fazla pay alacağının işaretini verdikleri de anlaşılıyor.”