Güncelleme Tarihi:
Tıpkı burada yer veremediğimiz firmanın ilk oyunu Viewtiful Joe gibi, Okami de ayakta kalabilmek için fazla özgündü. İlahi güçleri tablomuza fırça darbeleriyle yansıtarak yolumuzu bulmaya çalıştığımız, oyundan ziyade bir sanat eseriydi. Özellikle Uzak Doğu mitlerine meraklı olanlar için anlatılmaz bir tecrübe oldu ve anlatılamadı da, pazarlanamadı ve neticede sadece 600 bin adet satarak Clover Studio'nun sonunu getirdi. Bu kadar az satılmasına rağmen aldığı “yılın oyunu” ödülleri sebebiyle bu açıdan da tektir.
Boynuzlu olarak dünyaya geldiği için dogmalara kurban edilmek istenen, bu yüzden sonunu beklemesi için kapatıldığı şatodan, kendisine bulduğu bir arkadaşın yardımıyla kaçmaya çalışan küçük bir çocuğun hüzünlü hikâyesini anlatan bir aksiyon / macera oyunuydu ICO. Oyun sadece 700 bin adet sattı ve değeri çok sonraları anlaşıldıktan sonra HD grafiklerle PS3'e sunuldu. Team ICO'nun ikinci oyunu Shadow of the Colossus ise ilk tanıtıldığı andan itibaren büyük ilgi gördü ve tanıtım konusunda kardeşinin düştüğü duruma düşmemesi sayesinde PS2'nin en büyük hitlerinden birisi oldu.
LucasArts'ta geçirdiği 10 yıldan fazla sürenin ve macera türünü sonsuza kadar değiştirecek onca oyunun ardından 2000 yılında kendi firması Double Fine Productions'ı kuran Tim Schafer'in en olağandışı fikirlerinden biriydi Psychonauts. İnsanların beyninin içinde volta atabilme kapasitesine sahip Raz'i canlandırdığımız bu platform olayında mekânlar, aklının içinde olduğumuz karakterin kişiliğiyle şekillenmekteydi tamamen. Eğer beyninin içinde dolaştığımız bir askerse oyunun atmosferi tanklardan, toplardan, şarapnellerden oluşmaktaydı örneğin. Çok yüksek puanlar aldı, kimseye kendisini oynatamadı, toplam satış rakamı 400 bin düzeyine bile ulaşamadı maalesef.
Sıradan bir oyun olmaktan kurtulamamış True Crime serisinin üçüncü oyunu olacakken, bütçe ayrılamadığı için iptal edilip Square Enix'in eline düşmesi bu oyunun başına gelen en iyi şey olmalı. Square Enix, oyunun True Crime ile olan akrabalık bağlarını kopardıktan sonra ortaya en azından GTA IV kalitesinde bir oyun çıkarmayı başarsa da neticede oyun GTA IV ile aynı dünyada yaşamak zorundaydı ve satış konusunda bir başarısızlık örneği olmamasına rağmen (1,75 milyon kopya.) eşdeğerindeki oyunun sekizde birine ancak ulaşabildi.
EA DICE'tan şimdiye kadar çıkmış en farklı oyun Mirror's Edge; değerinin anlaşılması ve kabul edilebilir satış rakamlarına ulaşması da çok zaman aldı bu yüzden. Yamakasi'yi izlediyseniz eğer, benzer bir oynanışa sahipti, binalardan, çatılardan kâh atlayarak, kâh karşı binada asılı klimaya tutunarak, kâh borulardan kayarak yolumuzu buluyorduk. Faith'in bizlerle ikinci buluşması biraz geciktiyse de ikincisinin ilk oyunun ulaştığı 2,5 milyonluk satış rakamını (Yine de kalitesine göre yetersiz kalan.) geride bırakması hemen hemen kesin.
Aslında bir oyundan daha fazla teknoloji demosu veya interaktif film yorumu yapılabilir Linger of Shadows için. Sanatın kendini ifade edebilmesinin yeni bir yolunun bulunduğu yönünde yorumlar dahi yapıldı. Belli yerlerde müdahale edebildiğimiz ve çok kısa süren bir oyun için 2 Euro vermek fazla gözükse de pişman olmayacağınızı garanti edebiliriz.
Rahatsızlık verecek derecede dikkat çekici tanıtım videolarından sonra merakla beklediğimiz, olumlu notlar almasına rağmen kısa sürede kenara atıp yüzüne bakmadığımız bir oyun oldu Condemned. Silahın son derece lüks olduğu, yerden bulduğunuz meşe odunundan, inşaat demirine kadar elinize geçen her şeyle kendinizi savunabileceğiniz, gerilim yüklü bir yapımdı. F.E.A.R.'ın albenisine sahip olmadığından satış rakamları da kardeş oyununa göre çok gerilerde kaldı.
Michael Ancel'in hem yazdığı, hem sanat tasarımını üstlendiği, oyun tarihinin en fazla hakkı yenmiş oyunlarından birisi Beyond Good & Evil. Jade’in ve yakın dostu domuz Pey'j'in yaşadığı Hillys gezegeninin, sakinlerini hem dış gezegenlerden yaratık saldırısına karşı koruyor gibi gözüküp bir taraftan da aba altından sopa gösteren bir şirkete karşı verdiği mücadeleyi anlatan, bolca anime esintileri taşıyan bir platform / aksiyon oyunuydu. İkincisi uzun süredir geliştirilmekte, merakla bekliyoruz.
Sadece bu oyunu zamanında Kısa Kısa'da incelemiş bizler değil, ilk virajı 15 dakika uğraşıp dönemedikten sonra oyunun bir direksiyon gerektirdiğini fark etmiş tüm oyun dünyası tarafından göz ardı edildi çıktığında Grand Prix Legends. Üzerinden 15 sene geçtikten sonra diyebileceklerimizse hala “gerçekçi fizikler” söz konusu olduğunda bu oyundan daha iyisi çıkmadı ve oyun halen güncel ve modlanmaya devam ediyor. Bir kez araca hâkim olduğunuzda başka bir otomobil oyunundan keyif alamadığınızı fark edeceksiniz.