Günümüzün mobil dünyasında UX neden önemli?

Güncelleme Tarihi:

Günümüzün mobil dünyasında UX neden önemli
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2019 11:33

Uxservices tarafından düzenlenen kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik etkinliği UXistanbul’un beşincisi yoğun bir katılımla gerçekleştirildi. Katılımcılardan biri de YouTube UX Araştırmacısı Nizar Saqqar'dı. Bir UX araştırmacısının görevini anlatan Saqqar, Hürriyet'e önemli açıklamalarda bulundu.

Haberin Devamı

Bir UX Araştırmacısının rolü nedir, tam olarak neler yapar?

Bir UX Araştırmacısı, kullanıcılar ve kurum arasında bir bağlantı görevi görür. Kullanıcının ürünle ilgili ihtiyaçlarını ve deneyimlerini açığa çıkarması ve iletmesinde kilit bir rol oynar. Bizim görevimiz, hangi soruların cevaplanması gerektiğini belirlemek, bu soruları cevaplamak için en iyi araştırma yöntemlerini bulmak ve ürün için değerli, net ve harekete geçirilebilir adımlar ve çıkarımlar ile ilgili geri bildirimler almaktır. Başarılı bir araştırmacı, kullanıcı ihtiyaçlarını ve motivasyonlarını anlamaya dayalı olarak ürün performansını olumlu yönde etkileyebilir ve kuruluşun bu ihtiyaçları karşılama yollarını keşfetmesine yardımcı olabilir.

Günümüzün mobil dünyasında UX neden önemli?

Haberin Devamı

Uygulama geliştirme daha erişilebilir hale geldikçe, pazarda rekabet edebilmek için kullanıcıların neye ihtiyacı olduğunu tam olarak anlamak her zamankinden daha önemli hale geldi. Kullanıcılarıyla bağlantısı kesilen şirketler, doğru sorunları çözmediklerini fark etmeden önce, önemli ölçüde yatırım yapmış olabilirler. Kullanıcıları ürün geliştirme sürecine dahil etmek, doğru şeylere öncelik verilmesini ve üzerinde çalışılmasını sağlar. Aynı zamanda, çözümlerin kullanıcı ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayacak şekilde uygulanmasını sağlamak için problem alanını tanımlamaya da yardımcı olur.

Diğer özelliklerin dışında, sadece mükemmel bir UX ile bir ürün / hizmet satmak mümkün müdür?

Gerçek bir "mükemmel UX"ten söz edemeyiz. Kullanıcılar farklıdır ve çoğu zaman tüm çözümlere uyan tek bir boyut yoktur. Bu nedenle, öncelikli hedef kullanıcıların ihtiyaçlarını ve beklentilerini daha iyi anlayabilmek ve bu gereksinimleri karşılayan bir ürün etrafında bir strateji oluşturmak, doğru işlevselliği sağlamak ve kullanıcıların ürün özelliklerini kolayca ve sorunsuz bir şekilde kullanmalarını sağlayan en iyi tasarımları sunmak giderek daha önemli hale geldi.

Kullanıcı merkezli tasarım kültürünün UX'in geleceği olduğuna inanıyor musunuz? YouTube'un bu kültürü iyi benimsediğini düşünüyor musunuz?

Haberin Devamı

Kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcıların bakış açısının ürün geliştirmenin tüm aşamalarında temsil edilmesini sağlar. Doğal olarak, iyi bir UX süreci her zaman kullanıcı merkezlidir. “UX”, sadece “UI”den daha fazlasını içeren bir şemsiyedir. Ürün stratejisi, yol haritası oluşturma ve tasarım (UI) uygulamasına dahil olmak için kullanıcı ihtiyaçlarını ve motivasyonlarını anlama sürecidir. YouTube’daki UX araştırma ekibi, UX sürecimizin bir parçası olarak kullanıcı içgörülerini sürekli olarak topluyor. Bu hiçbir UI’nin mevcut olmadığı yeni özellik fikrinin erken aşamalarında da olabilir, önceden tasarlanmış, inşa edilmiş ve piyasaya sürülmüş özelliklerin değerlendirilmesinde de.

Haberin Devamı

YouTube'u UX yaklaşımı açısından farklılaştıran ana faktörler nelerdir?

“Kullanıcıya odaklan, diğerleri seni takip edecek” YouTube'un çok ciddiye aldığı bir şey. Ekibimiz, YouTube izleyicilerinin ve içerik oluşturucularının ihtiyaçlarını UX sürecimizin merkezinde bulundurmayı taahhüt ediyor.

UXistanbul etkinliğinde yapacağınız konuşmanızda YouTube hakkında yeni şeyler duyacak mıyız?

Konuşmamda ağırlıklı olarak, katılımcıların kurumlarında kullanıcı merkezli bir tasarım kültürünün oluşturulmasına yardımcı olmak için kullanılabilecekleri araçlara ve süreçlere odaklanacağım.

UX alanında kariyer yapmak isteyenlere önerileriniz nelerdir?

Erken sorun tanımlamasından, aslına uygunluk konseptleriyle çalışmaya, tasarım uygulamasına kadar tüm kullanıcı merkezli tasarım sürecini anlamaya odaklanın. Buna temel UX araştırma yöntemleri ve tüm parçaların nasıl bir araya getirileceğinin anlaşılması da dahil. Tek bir alanda uzmanlaşmak istiyor olsanız bile, her adımın nereye gittiğini anlamak ve sürecin yinelemeli, öğrenme ve sürekli iyileştirme üzerine kurulu olduğunu anlamak son derece yararlıdır. Sonra pratik yapın, pratik yapın, pratik yapın ve ilerledikçe kullanıcıları dahil edin.

Haberin Devamı

Eklemek istedikleriniz?

Kullanıcı Deneyimi alanının İstanbul’da ve bölgedeki hızlı büyümesine tanıklık etmek ve gittiği yönü görmek çok sevindirici. UXistanbul’u sabırsızlıkla bekliyorum.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!