A.A.
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2008 12:28
Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, Türkiye'nin internet potansiyelini değerlendirdi.
Google Türkiye Pazarlama Direktörü Mustafa İçil, bugün kullanmasa bile, ileride çok büyük ölçüde internet kullanacak 1,8 milyon işletmeye sahip olmasının Türkiye'yi, çok büyük bir potansiyel ülke haline getirdiğini belirterek, "Bu anlamda da Avrupa bölgesinde Türkiye, Google'ın çok yakından izlediği, desteklediği, kaynak ayırdığı bir ülke" dedi.
İçil, AA muhabirinin sorularını yanıtlarken, Google'ın Türkiye'de 3 odak noktası bulunduğunu ve bunlardan ilkinin Google ürünlerini kullanıcıların daha etkin biçimde kullanmasını sağlamak olduğunu belirterek, "Birinci amacımız, Türkiye'deki 20 milyon internet kullanıcısının, interneti daha etkin kullanması ve bu araçlar sayesinde bilgiye daha rahat erişmelerini sağlamak" dedi.
Google'ın global bir marka olduğuna ancak yerel oyuncu olabilmesinin de çok önemli olduğuna dikkat çeken İçil, aranan yerel bilgilere daha iyi erişebilmek için Türkiye'deki içeriğin zengin olması gerektiğini, bunu yapmanın tek yolunun Google'ın teknolojilerini alıp yereldeki iş ortaklarıyla bir araya getirerek, iş ortaklıkları kurabilmek olduğunu söyledi.
İçil, Türkiye'deki içerik ortaklarıyla başardıkları çalışmalara da değinerek, "Bir anlamda biz, teknolojileri Türk kullanıcıların önüne Türkçe içerikte, Türkçe kavramlarla getirmeye çalışıyoruz" diye konuştu. İnternet reklamcılığının firmalar için önemli fırsatlar barındırdığını vurgulayan İçil, en küçük firmadan en büyük kurumsal firmaya kadar herkese ölçeklenebilir servis verme olanağına sahip olmanın, internet reklamcılığının birinci avantajı olduğunu belirtti.
İçil, Türkiye'de 1 milyon 8 bin civarında KOBİ olduğu düşünüldüğünde, KOBİ'lerin interneti etkin bir şekilde kullanabilmeyi öğrenmeleri, içeriklerini internete taşıyabilmeleri, internetteki müşterileri kendilerine çekmeyi başarabilmelerinin bunun toplamda ekonomiye çok büyük katkı sağlayacağı görüşünü aktardı.
Sadece Türkiye için değil, Türkiye'deki firmaların yurt dışına erişebilmesi için de interneti etkin kullanmalarının önemli olduğunu dile getiren İçil, Türkiye'deki firmaların internet reklamcılığını etkin bir biçimde kullanmalarını sağlamak ve bu pastayı büyütmenin de üçüncü odak noktaları olduğunu belirtti.
İçil, Türkiye'deki toplam reklam pastası 2,2 milyar dolar iken, bunun yüzde 2-3 arasındaki bir oranının internet reklamcılığı olduğunu aktararak, "Bir sonraki seneye giderken biz, bunu en azından ikiye katlayacağını bekliyoruz. Zaten araştırmalar da gösteriyor ki, 2010-2011 yıllarına geldiğimizde internet reklamcılığının payı birçok diğer mecraya yakın seviyelere geliyor olacak" diye konuştu.
Türk kullanıcısı internete aç
İçil, Türkiyede 8-9 milyon bilgisayar bulunduğunu, ancak 20 milyon internet kullanıcısı olduğunu kaydederek, "Bu, Türk kullanıcısının internete ne kadar aç olduğunu, bir şekilde bilgisayar bulup erişmeye çalıştığını gösteriyor" görüşünü dile getirdi.
Google açısından bakıldığında, Türkiye'nin Avrupa'da başı çeken bir ülke olduğunu, bir çok servislerinde ciddi kullanıcı rakamlarına eriştiklerini ifade eden İçil, şöyle dedi: "Bugün belki az kullanan, ileride çok büyük ölçüde interneti kullanacak bu 1,8 milyon işletmenin olması bile Türkiye'yi çok büyük bir potansiyel ülke haline getiriyor. Bu anlamda da Avrupa bölgesinde Türkiye, Google'ın çok yakından izlediği, desteklediği, kaynak ayırdığı bir ülke."
Mustafa İçil, Türkiye'de kullanıcı hareketlerine bakıldığında ise, genç kullanıcıların interneti çok etkin kullandığını ve Avrupa'daki kullanım seviyeleriyle karşılaştırıldığında bilinçli kullanıcılar bulunduğunu ifade ederek, "Bu, ileriye dönük güzel bir tablo gösteriyor. Ürünlere bakıyoruz; kullanmaya başladılar mı hakikaten her fonksiyonuyla, her detayıyla kullanıyorlar" diye konuştu.
Kurumlardaki internet penetrasyonunun çok düşük olduğuna dikkat çeken İçil, bazı kurumların internet siteleri bulunduğunu ancak, kendi bünyelerinde etkin internet kullanımın azlığını vurguladı.
İçil, bütün firmaların internet sitesi sahibi olması yönündeki çalışmanın önemine işaret ederek, "Bu çalışmanın başlamasıyla birlikte IT firmaları bir anda atağa geçti. Şimdi bütün firmalar, küçük ve orta ölçekli firmalara, teknoloji götürmek için, onları internete taşıyan ilk firma olmak için çalışmalara başladılar. İşbirlikleri yapıyorlar, bir arada çalışıyorlar. Bu, güzel bir değişimin başlangıcı bence" dedi.