Güncelleme Tarihi:
Çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir pedagoji olan “Montessori Metodu”nun kurucusu olan Maria Montessori, 1870 yılında İtalya'nın Chiaravalle kentinde dünyaya geldi. 1896 yılında İtalya'nın ilk kadın doktoru unvanını alarak tıp fakültesini tamamlayan Montessori, bir bilim insanı olarak sahip olduğu özelliklerin dışında, bir kadın olarak da zamanının değer yargılarının ilerisinde yaşadı ve kadın hakları için mücadele etti.
Montessori, üniversiteden mezun olduktan sonra asistan doktor olarak atandığı Roma psikiyatr kliniğinde zeka özürlü çocuklarla çalıştı. 1896-1907 yılları arasında sağlık antropolojisi, felsefe, psikoloji ve eğitim çalışmalarını devam ettiren Montessori, 1907 yılında Roma'nın San Lorenzo bölgesinde, çalışan ailelerin çocuklarından oluşan 60 kişilik grupla çalışmak için üniversitedeki kürsüsünden ve tıbbi uygulamalarından vazgeçti. Burada ilk “Çocuklar Evi”ni kuran Montessori, 1907 yılından itibaren dünyanın birçok ülkesinde Montessori metodu hakkında çalışmalar yürütmeyi sürdürdü.
Mussolini faşizmine muhalefetten dolayı 1934 yılında İtalya'dan ayrılmaya zorlanan Montessori, Barselona'ya gitti. Montessori, 1936'da İspanya Savaşı sırasında İngiliz gemisiyle kurtarıldı ve aynı yıl evini Hollanda Laren'e taşıdı. Londra'da 1947'de Montessori Merkezi'ni kuran Montessori, 1940, 1950 ve 1951 yıllarında Nobel ödüllerine aday gösterildi.
Montessori, bir eğitim emekçisi olarak, dünyanın birçok ülkesinde konferanslar ve eğitimler verdi, kitaplar yazdı ve yeni okullar ile öğretmen eğitim merkezleri açtı.
Dünya genelindeki çabalarının ürünü olarak metodu dünyanın birçok ülkesinde uygulanan Montessori, 1952'de vefat etti.
“Doodle” olarak nitelendirilen özel tasarımlı logolar, 1999 yılından bu yana Google'ın kurucuları Larry Page ve Sergey Brin tarafından kullanılıyor.
Doodle uygulamaları, dünya ülkeleri için önemli gün ve tatillere, kültürel olaylara ve tarihte yer alan önemli kişilere bu platformda yer vererek dikkati çekmeyi amaçlıyor.
İnternet kullanıcıları, bu özel tasarımlı logonun üstüne tıklayarak, o güne, kişiye, konuya özel daha ayrıntılı bilgilere erişebiliyor.