Güncelleme Tarihi:
Gigabyte'ın ürettiği bu kartın özellikle kısa bir bakış atalım. 8 GB GDDR6 256-bit bellek arayüzü ile entegre edilen Gigabyte GeForce RTX 2080 Super, alternatif iplik fanı ile birlikte Windforce 3X soğutma sistemini kullanıyor; ki bu soğutma sisteminin üzerinde ilerleyen satırlarda ayrıca duracağız.
GeForce RTX 2080 Super elimizdeyken ilk olarak DLSS 2.0 teknolojisinin oyunlara neler kattığını anlatarak başlayalım. DLSS Deep Learning Super Sampling (Derin Öğrenme Süper Örnekleme) güzel ve net oyun görüntüleri oluştururken kare hızlarını daha da artırmak için yapay zekadan yararlanan bir NVIDIA RTX teknolojisi. DLSS, bir süper bilgisayarda çok düşük kare hızlarında ve piksel başına 64 örnekle çevrimdışı olarak işlenen; on binlerce yüksek çözünürlüklü görüntüyü kullanarak derin nöral ağı eğiterek çalışıyor. Bu ağ, saatlerce eğitilerek edindiği bilgiyi kullanarak düşük çözünürlüklü görüntüleri girdi olarak işleyip yüksek çözünürlüklü güzel görüntüler oluşturabiliyor.
Diğer yandan RGB Fusion 2.0 teknolojisini de kullanan kart, kutusundan çıktığında 4 yıl garanti ile geliyor. Ancak garantinin işlemesi için internet üzerinden kayıt yapmak gerekiyor.
NVIDIA Turing mimarisi oyun dünyası için çok şey ifade ediyor. Bu yeni hibrit grafik kabiliyeti, oyun GPU'larında şimdiye kadarki en büyük sıçramayı temsil ediyor. Önceki nesil Pascal mimarisinden 6 kat daha fazla performans sunan Turing mimarisi, yeni özellikleriyle ve yüksek sistem gereksinimlerine sahip oyunlarda da 4K HDR çözünürlükte 60 FPS değerini sunuyor.
Gigabyte'ın ekran kartını deneyimlerken NVIDIA DLSS 2.0 desteğine sahip son günlerin popüler oyunu Death Stranding'i tercih ettik; PS4'ten sonra PC sürümü çıkan söz konusu oyunu bilgisayarda oynamak elbette farklı bir deneyim oldu. Elimizdeki kartla (RTX 2080) bu oyunu 4K çözünürlükte oynayabiliyoruz ki bu deneyimle, oyunun PC versiyonunun PS4 versiyonuna göre görsel açıdan oldukça zenginleştirdiği görülüyor. Bunu sağlayan dokunuşu da DLSS 2.0 gerçekleştiriyor.
Bu teknoloji sayesinde, tek bir tıkla görüntü kalitesinde herhangi bir kayıp olmadan 2 kata kadar performans elde etmek mümkün. DLSS 2.0, ekran kartı üzerindeki TENSÖR (yapay zeka işlem birimi) çekirdekleri sayesinde çalışıyor ve yapay zeka algoritmasıyla oyunu daha düşük çözünürlükte görüntüleyip, ekrana daha yüksek çözünürlükte yansıtıyor. Death Stranding’de DLSS sayesinde 1440p’de 100+ FPS veya 4K’da 60+ FPS oyun deneyiminden söz ediyoruz. Özetle, DLSS 2.0 Quality modunda devredeyken, performansta 1,5 katı kadar bir artış yaşatabiliyor. Farklı çözünürlük ve FPS değerlerini gösteren performans tabloları da bunu işaret ediyor.
Grafik İşlemci | : | GeForce RTX 2080 |
Çekirdek Hızı | : | 1800 MHz in OC mode / 1785 MHz in Gaming mode |
CUDA® Cores | : | 2944 |
Bellek Hızı | : | 14000 MHz |
Bellek Boyutu | : | 8GB |
Bit Değeri | : | 256Bit |
Bellek Tipi | : | GDDR6 |
Bellek Bant Genişliği(GB/sec) | : | 448 GB/s |
Grafik Arayüzü | : | PCI-E 3.0 x 16 |
Maksimum Çözünürlük | : | 7680x4320@60Hz |
Multi-view | : | 4 |
Boyut | : | 280.35*116.45*40.24mm |
PCB Form | : | ATX |
DirectX | : | 12 |
OpenGL | : | 4.5 |
I/O | : | DisplayPort 1.4 x3, HDMI 2.0b x1, USB Type-C (support VirtualLinkTM) x1 |
Önerilen Psu | : | 650W (1 adet 8-Pin ve 6-Pin external güç konnektörü ile) |
SLI Desteği | : | 2-way NVIDIA NVLINKTM |