Güncelleme Tarihi:
Rollic nasıl ortaya çıktı? Çekirdek ekip kimlerden oluşuyordu?
Rollic 2 seneden az bir süre önce ben, Deniz Başaran ve Mehmet Can Yavuz tarafından İstanbul’da kuruldu. Önceki işimizde birlikte çalışmayı tecrübe etmiş bir ekip olarak, bu dönemde yatırımcılarımız olan Volkan Biçer, Mehmet Ayan ve Emre Gönül’ün de yardımlarıyla Rollic’i kurduk. Sonrası çok hızlı gelişti.
Zynga'nın satın alma sürecine kadar neler yaptınız? Nasıl dikkatleri üzerinize çekmeyi başardınız?
Bu ölçekte dikkat çekebilmek için gereken tek ve en önemli şey global ölçekte milyonlarca kişinin oynadığı oyunlar üretebilmek. Aslında Zynga’nın dikkatini çekmek kendinize hedef olarak belirleyerek yaratabileceğiniz bir durum değil. Ürün geliştirme şeklinizin, ürünlerinizin başarısının ve takımın kültürünün bir sonucu. Bizim de bu süreçte yaptığımız tek şeyin işimize konsantre olarak başarılı oyunlar üretmek olduğunu düşünüyorum.
Pandemi sürecinin işlerinize etkisi nasıl oldu?
Pandemi döneminin bir gerçeği olarak eve kapanma süreçleri başladı. Eve kapanma süreçlerinin de bir sonucu olarak, aktif kullanıcı sayısı ve oyunda geçirilen zaman metriklerinde artışlar gözlemledik.
CHEF Game Studio alımından bahsedebilir misiniz? Bu alımla neyi amaçlıyorsunuz?
Chef Game Studio’dan satın aldığımız oyunumuz Onnect, Rollic’in 1.5 senedir yayınladığı ve başarılı oyunlarımızdan bir tanesi. Ürün geliştirmesini kendi ekibimiz ile devam ettirmek üzere, büyük bir başarı hikayesinin sonucunda oyunumuzun tamamını satın aldık. Ürün odaklı bir satın alma ve yatırım olarak değerlendirdiğimiz Onnect’in, kariyer yolunu çizen stüdyo ve yazılımcılara çok iyi bir örnek teşkil ettiğini düşünüyoruz. Başarı yolunu takip eden ve Rollic’in ürün ve oyun kültürüne uyum sağlayan tüm stüdyoların benzer başarı hikayeleri yaratmaları mümkün olacaktır.