Güncelleme Tarihi:
Ünsal, Boğaziçi Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi, Bilkent Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Yıldız Üniversitesinden öğrencilerle yaptığı araştırmaya göre, gençlerin her gün zamanlarının 229 dakikasını cep telefonu kullanarak geçirdiğini ifade etti.
Bu gençlerin 24 saatlerinin 136 dakikasını başta WhatsApp olmak üzere sırasıyla Facebook, Instagram, Snapchat, Safari, Twitter, Game, Youtube, Spotify gibi akıllı telefon uygulamalarında geçirdiğini dile getiren Ünsal, "Aslında ilk üçe bakıldığında üniversite öğrencileri her gün yaklaşık 80 dakika Facebook uygulamasını kullanıyor" bilgilerini verdi.
Ünsal, 16 milyon kişinin bir günde en az bir kere mobil Facebook uygulamasına girdiğini, 6 milyondan fazla kişinin her gün Instagram hesabına baktığını belirterek, Türkiye'de her saniye 55'ten fazla fotoğrafın Instagram hesabına yüklendiği anlattı.
Türkiye'nin 2015 yılında Android pazarında tüm dünyada en büyük 7. pazar olduğuna dikkati çeken Ünsal, şunları kaydetti:
"Türkiye'de operatörlerin çeşitli kampanyalar yapmasına rağmen atılan mesaj (SMS) sayısı 2015'te bir önceki yıla göre yüzde 21 azalarak 124 milyar adetten yaklaşık 96 milyara geriledi. WhatsApp üzerinde yılda 250-300 milyar mesaj atılıyor. WhatsApp geçen yıl en çok indirilen uygulama olurken, 365 gün boyunca en çok indirilen uygulamalarda hep ilk beşin içinde yer aldı. Geçen yıl mobil oyun sektörü yüzde 24,7 büyüdü ve 464 milyon dolar gelire ulaştı. Araştırmalar, sektörün 2018 yılına kadar her yıl yüzde 16'nın üzerinde büyüyeceğini gösteriyor."
"Türkiye'de 2015'te 317 girişim kuruldu"
Ünsal, 2015 yılında Türkiye'de 317 girişim kurulduğu ve bunlardan 31'inin abonelikle web uygulaması alanında, 27'sinin ise mobil oyun alanında olduğunu söyledi.
Geçen yıl kurulan 317 girişimin kurucularının yüzde 26'sının master derecesine sahip olduğunu aktaran Ünsal, kurucuların yüzde 10'unun Boğaziçi Üniversitesi, yüzde 9'unun İTÜ, yüzde 8'inin Bilkent Üniversitesi ve yüzde 7'sinin İstanbul Üniversitesi mezunu olduğunun altını çizdi.
Ünsal, 317 girişimin en büyük gelirlerinin yüzde 22 ile reklam, yüzde 17 ile ürün satışı ve yüzde 16 ile komisyon gelirinden sağlandığını dile getirerek, "Bu girişimlerin yüzde 74'ü firmadan müşteriye - B2C ve yüzde 24'ü firmadan firmaya - B2B şeklinde. 317 girişimin beşte birinin mobil uygulaması var" dedi.
Performansa göre en global girişim açısından değerlendirildiğinde "Gram Games"in dünyada 47 milyon mobil uygulamasının indirildiğini anlatan Ünsal, bunun yüzde 90'ının yurt dışından olduğunu vurguladı.
Ünsal, 2015'teki girişimlerde zaman kavramının en kritik trend olarak ön plana çıktığını, e-ticaret şirketlerinin de mağaza açmaya yöneleceği döneme girildiğini, düzenlemelerin çerçevesinin belirlenmesiyle daha fazla girişimin kurulacağını ifade etti.
Türkiye'deki girişimlerin yüzde 94'ünün 2,5 milyon doların altında yatırım aldığını, bu oranın Avrupa ve ABD'de 30 milyon dolara ulaştığını söyleyen Ünsal, girişimlerin yüzde 50'sinin ise 100 bin doların altında yatırım aldığına dikkati çekti.
Ünsal, geçen yıl girişimlere 55,7 milyon dolarlık yatırım yapıldığını, İstanbul ve Ankara'nın yatırım alma konusunda açık ara lider konumda bulunduğunu ve geçen yıl yatırım alan girişimlerin sadece 8'inin kadın kurucusu olduğunu da sözlerine ekledi.