Güncelleme Tarihi:
Kısa bir süre önce ‘Fujitsu Future Insights Digital Transformation of Banking Services’ raporunu yayınlayan Fujitsu, yeni iş modellerini ve iş fırsatlarını ortaya koyan dijital dönüşümün bankacılık sektöründeki zorluklarını ve etkisini analiz etti.
Dijital Dönüşüm ve Bankacılık Sektörü
Fujitsu’nun raporuna göre, finans şirketleri dijitalleşme konusunda öncüler. Ankete katılan şirketlerin %89’u dijital dönüşüm yolcuğunu başlatmış durumda. Şu ana kadar başlattıkları dönüşüm projelerinin %29’unda istedikleri sonuçlara ulaşmışlar.
Araştırma, daha güçlü ekosistemlere sahip şirketlerin daha büyük sonuçlara ulaştığını ortaya çıkardı. Finans endüstrisindeki şirketler, dijital dönüşüm gereksinimi olarak iş verimliliğini ve büyümeyi işaret ediyor. Bir sonraki en önemli değişim faktörü ise rekabet tehdidi. Bu, muhtemelen endüstriyi önemli ölçüde etkileyen yenilikçi Fintech servislerinden ve diğer benzer trendlerden kaynaklanmakta.
Birincil Nedenler: %31 Verimlilik, %32 Büyüme
İkincil Nedenler: %30 Büyüme, %31 Verimlilik
Üçüncül Nedenler: %23 Tehdit, %17 Yenilik
Dijital Dönüşümle Oluşturulan Yeni Bankacılık Hizmetleri
Fujitsu raporunda gelecekteki dijital bankacılık hizmetleri vizyonunun bir parçası olarak beş trendi de belirledi:
Katılım Bankacılığı
İnsanların günlük yaşamlarında ve işletmelerinde kullandıkları hizmetlere bankacılık hizmetlerini eklemek.
Platform Bankacılığı
Finans hizmetleri sunan şirketlere esnek ve düşük maliyetli bankacılık fonksiyonları sağlamak.
Teknoloji Bankacılığı
Bankaların operasyonel süreçlerini AI teknolojisi gibi ileri teknolojiye dönüştürmek.
Önde gelen bir ABD finans kurumu olan Citibank, AI ve diğer teknolojilerin önümüzdeki beş yıl içinde bankacılık işlerinin %30’unu üstleneceğini tahmin ediyor. Yine ABD’de önde gelen bir yatırım bankası olan Goldman Sachs, genel merkezde çalışan trader sayısını 600’den sadece 2’ye indirdi ve şu anda operasyonların çoğu bilgisayar programları tarafından gerçekleştiriliyor. Japonya’da ise ülkenin mega bankaları, önümüzdeki 10 yıl içinde 30.000 çalışanın iş yüklerini azaltmak için AI ve diğer ileri teknolojileri kullanmayı planladıklarını açıkladı.
Sosyal Bankacılık
Blockchain teknolojisini kullanılarak bireyleri kişisel banka hesapları arasında paylaşım ekonomisine bağlayan yeni faaliyetleri desteklenmek.
Kapsayıcı Bankacılık
Dünya Bankası’na göre, dünya çapında resmi finansal hizmetlere erişimi olmayan veya bu hizmetleri kullanma imkânı bulunmayan iki milyar insan var. Kapsayıcı bankacılıkta hedef, finansal hizmetlere erişme imkânı olmayan, ekonomik olarak zorlanan kişilere finansal hizmetler sunmak.
Bankacılıkta Dijital Dönüşüm
Son birkaç yılda bankacılık sektörünün yüzü fazlasıyla değişti. Geleneksel bankalar için yeni iş modelleri geliştirme konusunda dijital teknolojilerin kullanımını önemli bir fırsat olarak görmeye başladı. Uzmanlık alanlarını yeni bankacılık hizmetleriyle birleştirerek, kullanıcılara sağladıkları değeri yeniden tanımlama şansı yakaladılar. Bu süreçte Yapay Zekâ ve Nesnelerin Interneti kadar Büyük Veri de önemli bir değer olarak karşımıza çıktı.
Bankacılık sektörü, anlamlı veriye en çok ihtiyaç duyulan sektörler arasında. Çünkü Big Data, bankaların rekabeti bertaraf edebilmeleri için önemli fırsatlar sunuyor. Sağladığı derin içgörü, bankalara daha yüksek düzeyde hizmet sunabilecekleri ve daha fazla değer yaratabilecekleri alanlar göstermekte. Ayrıca, analiz edilen veriler müşteri yolculuğunu haritalamak ve rekabet avantajı kazanmak için Yapay Zekâ, Blockchain ve IoT gibi ileri teknolojilerin kullanılmasına da izin vermekte.
İş modelini ve süreçlerini yeniden yapılandırmak, herhangi bir bankanın başarılı dijitalleşmesi için çok önemlidir. Bir bulut uygulamasında yenilikçi yeteneklerden faydalanmak yalnızca dijital dönüşüm girişimlerini hızlandırmakla kalmaz, aynı zamanda iş çapında süreç iyileştirmeleri de sağlar.
Dijital dönüşümün sağladığı iş fırsatlarını en üst düzeye çıkarmak için, güvenilir bir iş ortağı ile birlikte çalışmak vazgeçilmezdir. Fujitsu, API’lar aracılığıyla finansal hizmetlere yönelik bir endüstri platformu sağlayarak AI, IoT, Blockchain gibi en ileri teknolojileri geliştirerek ve uygulayarak yeni bankacılık hizmetlerinin birlikte oluşturulmasına katkıda bulunur.