Fişini atma, fotoğrafını çek ödül kazan!

Güncelleme Tarihi:

Fişini atma, fotoğrafını çek ödül kazan
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 06, 2017 12:11

Alışveriş yapıyorsunuz; ardından fişini alıp telefona girerek artık işinize yaramayacağını düşündüğünüz fiş sayesinde ödül kazanabiliyorsunuz. Bu fikri hayata geçiren Qumpara girişimi tam olarak bunu yapıyor. Qumpara'nın kurucusu Banu Turgut, girişimlerini Hürriyet'e anlattı.

Haberin Devamı

Qumpara nedir? Qumpara ile neler yapabiliyoruz?

Qumpara, alışveriş fişinin fotoğrafını çekip gönderen tüketicilere anında dijital ödüller kazandıran bir mobil uygulama. Kullanıcılar, uygulama üzerinden gönderdikleri her bir fiş ile Qumpara puanlar ve dönemsel olarak markalarda sürpriz ödüller kazanabiliyor. Böylece tüketim markalarına ve perakende zincirlerine, minimum eforla, herhangi bir teknolojik ya da lojistik yatırıma gerek olmadan, günler hatta saatler içerisinde satış ve sadakat kampanyaları kurgulama imkanı sunabiliyoruz.

Qumpara fikri nasıl ortaya çıktı? Kaç kişi projede çalışıyor?

İş ortağım Nilhan Gür ile birlikte uzun süredir hızlı tüketim markalarının karşılaştıkları sorunların fakındaydık. Hızlı tüketim markalarının ürün ambalajı üzerine şifre basmaya, ürün ile birlikte şifre kartı dağıtmasına gerek olmadan, direkt olarak alışveriş yapan nihai tüketiciye yönelik sadakat yaratacak kurgular hayata geçirilmesi üzerine neler yapacağımızı düşündük. Sorunu net ortaya koyduğumuzda çözüm bulmak daha kolay oldu. Bu yönde Ar-Ge destekleri de alarak çalışmalarımıza başladık.

Ürünümüzün adını Qumpara koyduk, Alışveriş Fişlerini Qumpara’da biriktir Paraların Katlansın, Kum gibi çoğalsın diyerek yola çıktık.
Şu anda Boğaziçi Üniversitesi Teknoloji Geliştirme merkezinde 6 kişilik yazılım mühendisinden oluşan bir ekibimiz var. İlerleyen günlerde ekibimizi büyütmeyi planlıyoruz.

Uygulamamız, alışveriş fişlerini analiz etmek için OCR ve “machine learning” algoritmaları kullanıyor. Alışveriş fişleri üzerinden elde edilip analiz edilen veriler, markalara “gerçek alışverişçi içgörüleri”olarak sunulabiliyor. Kullanıcı sayısının artışıyla, alışveriş davranışlarına bağlı olarak tüketicileri segmente edip, sadık, potansiyel, tekrarlı, markanın kendi kayıp alışverişçileri ile ilgili yine bu markların dinamik kampanyalar kurgulamasını sağlıyoruz.

Haberin Devamı

Qumpara için bir sonraki adım ne? İleride neler yapmayı planlıyorsunuz? Kimlerle çalışıyorsunuz?

"Qumpara” beş aydır Google Play ve Apple Store’larda. Duracell, Unilever, Philips, Golf, P&G, Barilla, Ferrero, Perfetti, İpek Kağıt, Lila Kağıt, Sütaş, Barilla gibi lider markalar ile kampanyalar yaptık ve yapıyoruz. Kampanya yaptığımız müşterilerimiz ile tekrarlı ve sürekli olarak çalışmaya devam ediyoruz. Ulusalda ve yerel zincirlerde kampanyalar yapmaya devam ediyoruz. Bu ay ilk Discount market kampanyamızı da başlattık. Ayrıca şubat ayından beri teknoloji marketlerde kampanyalarımızı başarı ile sürdürüyoruz.

Hedefimiz Doğu Avrupa ve MENA bölgesi. Şu anda konuyla ilgili fizibilite çalışması yapıyoruz. Pilot bölge seçimini yaptıktan sonra çalışmalarımıza hızlıca eylül ayında başlamaya kararlıyız.

Haberin Devamı

Kısacası iyi bir çizgi yakaladığımıza inanıyoruz. Çok kısa zaman içinde 30.000 tüketiciye ulaştık. Nisan ayında yapılan UberPITCH yarışmasında Türkiyed’e bulunan 500 girişim arasından yatırımcılar tarafından seçilen en iyi girişimler arasında yer aldık. Yine Nisan ayında StartershubXO programında en başarılı 7 girişimden biri olarak seçildik.

Bu süreçte Ülkemize hizmet etmenin en iyi yollarından birisinin fikir aşamasından bir adim ileriye taşımış start-up projelere yatırım yapmak olduğunu düşünen Sevgili Erdem Yurdanur ile yolarımız kesişti. Mart ayında yatırımcımız olan Erdem Yurdanur yatırımlarımı da sadece maddi olarak sınırlı bırakmayıp, ayni zamanda olabildiğince tecrübeleri ile elde ettiği bilgi birikimimi bizlere aktarmaya çalışıyor. Kendisi ile sürekli iletişim halindeyiz. Abi-kardeş-arkadas ilişkisi temelinde güvene dayalı bir ilişkimiz var. Bir süredir girişimimize yatırım yapmak isteyen çok değerli yatırımcılar oluyor ama su anda yatırıma ihtiyaç duymuyoruz ve işimizi daha da büyütmeye odaklanıyoruz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!