Güncelleme Tarihi:
İNTERNET çağının en önemli yeniliklerinden biri olan sosyal medya, yavaş yavaş kullanıcılarından ücret almanın yeni yollarını arıyor. Facebook ve Twitter, kullanıcıların ve şirketlerin paylaşımlarını daha geniş kitlelere ulaştırmak adına, ‘sponsorluk’ adı altında durum güncellemelerinden para almaya başladı. Mobil reklam gelirleri konusunda beklentileri karşılamakta zorlanan ve hissedarlarının baskısını iyiden iyiye hissetmeye başlayan Facebook, 7 dolar karşılığında paylaşımların normalden 1000 kat daha fazla kişi tarafından görüleceğini garanti ediyor. Ancak bugüne kadar ücretsiz olması nedeniyle dünya genelinde 1 milyarı aşkın kişi tarafından kullanılan Facebook’un bu hareketi, kullanıcılar nezdinde ‘Sosyal medya paralı mı oluyor’ sorusunu yeniden gündeme getirdi.
BİNE KATLIYOR
Yeni sistemin ardından yapılan denemelerde, normalde ortalama 15-18 kişinin beğenisini kazanan bir paylaşımın, sponsorlukla birlikte geniş kitlelere, dikkat çekecek şekilde ulaştığında 1000 kat daha etkili olduğu ortaya çıktı. Facebook’un, 7 dolar karşılığında paylaşımların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayan ‘sponsorluk’ sistemi temelde, sitenin algoritmasında yapılan özel bir düzenlemeyle çalışıyor. Bu sistemle, paylaşımlarının bütün arkadaş listesi ve arkadaşlarının ortak arkadaşları tarafından görülebiliyor. Aynı zamanda bir arkadaşının paylaştığı video, makale ya da fotoğraf da başka bir kullanıcı tarafından 7 dolarlık sponsorluk ücreti ile binlerce kişinin göreceği bir içeriğe dönüştürülebiliyor. Diğer taraftan örneğin otomobilinizi satmak istiyorsunuz. Twitter üzerinden otomobilin fotoğrafı ve özelliklerini içeren bir paylaşım yaptınız. Bunun kendi arkadaş listenizin ötesinde, daha fazla kişi tarafından görülmesini istiyorsanız, bu içeriği ödeme yaparak geniş bir kitleye ulaştırabiliyorsunuz. Şimdilik bir kaç ülke ile sınırlı bu özellik, arkadaş sayısı 5 binin altındaki kişiler için geçerli. Bütün dünyada uygulanacak olan bu sistem Facebook’un gelirlerini artırmaya yardımcı olması bekleniyor.
Ücretli paylaşım nerelerde fayda sağlar
* Hayır kurumuna bağış yapılması için gönderilen duyurularda
* Halk katılımını artırmak için yapılan organizasyon davetlerinde
* Ev, otomobil, elektronik eşya satışı veya kiralaması gibi durumlarda
* Yeni bir şirket kurulumu, taşınma halinde
* Televizyon programına çıkan bir tanıdığın, daha fazla kişi tarafından takip edilerek ünlü olmasına kadar pek çok farklı alanda kullanılabiliyor.