Güncelleme Tarihi:
Deloitte, dünya genelinde 845 milyon kullanıcıya sahip Facebook’un Avrupa ekonomisine etkisini ölçtü. Elde edilen verilere göre, Facebook iş birliktelikleri, uygulamalar ve teknoloji satışı sayesinde Avrupa’dan 32 milyar Euro gelir elde etti.
Facebook’un Avrupa’daki ekonomik etkisi, katma değeri, istihdam olanakları baz alınarak ölçümlenen raporda, firmanın Avrupa’da da fiziken varoluşu, tedarikçi satınalmaları yapması ve istihdam yaratması, eleman ücretleri, vergi ödemeleri ve genel karı ile doğrudan ve dolaylı olarak ekonomiye katkı sağladığı görülüyor.
Facebook’un marka bilinirliğini artırma amaçlı sunduğu reklam ve tanıtım faaliyetleri de geniş anlamda ekonomik fayda yaratıyor. Facebook ekosisteminde bulunan firmalar sayesinde de yaratılan iş olanakları ile de doğrudan ve dolaylı olarak ekonomiye katkı sağlandığı görülmüş. Böylece Facebook’un elde ettiği gelirin ekonomiye etkisi 15,3 milyar euro olurken, 232 bin iş desteği ile istihdama katkıda bulunmuş.
Raporda ayrıca Facebook’un İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve İrlanda gibi Avrupa ülkeleri ekonomilerini de nasıl etkilediği ile ilgili verilere yer veriliyor.
Facebook, 1,5 milyar Euro ile en çok Almanya’dan gelir sağladı
İş, uygulama ve teknoloji alanlarında ülkelerin ekonomisinde etki yaratan Facebook, belirgin olarak İngiltere, Almanya ve İtalya ekonomilerine katkı sağladığı görülüyor.
Araştırmada en büyük ekonomik ve tekonolojik etki 1,5 milyar euro ile Almanya’da yaşandı. Mobil cihazlar üzerinden en çok Facebook’a giriş yapan ülke İngiltere oldu.