Güncelleme Tarihi:
Gent Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmada çeşitli firmalara 2 bin iş başvurusu yapıldı. Bu başvurulara dair CV'lerde fotoğraflara yer verilmezken, oluşturulan sahte Facebook hesapları özellikle belirtildi. Bu hesaplarda aynı kişi için değişik fotoğraflar seçildi. Araştırmacılar, ardından da Facebook profil fotoğrafları ile iş görüşmesine çağrılma arasındaki bağı inceledi.
Araştırma ekibinin başındaki Profesör Stijn Baert, sonuçlara dair yaptığı açıklamada, "Daha münasip Facebook profil fotoğrafı olan adaylar başvurularına yüzde 21 daha olumlu dönüş aldı. İş görüşmesine çağrılmalarındaki fark ise neredeyse yüzde 40'ı buldu" dedi.
Araştırmacılara göre, başvurularda adayların eğitim ve iş tecrübeleri aynı tutulurken sadece Facebook profil fotoğraflarının değişik olması, işverenlerin adaylar hakkında bilgi edinmek için Facebook'a girdiğini ortaya koydu.