A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2011 17:14
Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış, Türkiye'deki yaklaşık 28 milyon “Windows Live Messenger” kullanıcısının, Avrupa Birliği Genel Sekreterliği tarafından hazırlanan AB'nin günlük hayata somut katkılarını anlatan sloganlardan haberdar olacağını söyledi.
Bağış, Avrupa Birliği (AB) Genel Sekreterliği Ortaköy Ofisi'nde, AB Genel Sekreterliği tarafından “Windows Live Messenger Bilgilendirme Kampanyası”nın başlatılması nedeniyle Brüksel'de bulunan AB Türkiye Daimi Temsilci Yardımcısı Nurşen Numanoğlu ile video konferans yoluyla görüştü.
Bağış, video konferans öncesinde yaptığı konuşmada, Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinin, sadece Türkiye'deki reform sürecinin öncülüğünü yapmakla kalmadığını, AB ile Türkiye arasında, eksik bilgilerden kaynaklanan önyargıları aşmak amacıyla pek çok farklı yöntem kullanarak, iletişim alanında da öncü bir rol üstlendiğini aktardı.
Bu amaçla, 2010 yılının başında Avrupa Birliği İletişim Stratejisini (ABİS) hazırlayıp uygulamaya koyduklarını anlatan Bağış, “Günümüzde sosyal medya vasıtasıyla kurulan iletişimin gündelik hayatta ne kadar önemli bir yer tuttuğunun hepimiz farkındayız. Önyargılarla baş edebilmek için yeni söylemler kadar, yeni yöntemler de kullanmamız gerekiyor” dedi.
Öncelikli hedef kitleleri olan gençler arasında sosyal medyanın fazlasıyla yaygın olduğunu gördüklerini ifade eden Bağış, şunları söyledi:ö “Gerek Türkiye'de gerek Avrupa'da gençlere ulaşmak istememizin 2 önemli nedeni var. Öncelikle, gençlerimizin Türkiye'nin AB üyelik sürecinden bugün ve yarın mümkün olduğunca çok faydalanmalarını istiyoruz. İkincisi, genç zihinler Türkiye'nin gelecekteki önemini daha rahat görüyor, kalıplaşmış önyargıları daha kolay yıkıyor. Elbette onlara ulaşacak, 2 yönlü iletişimi teşvik edecek platformlara öncelik vermek gerekiyor. Bu nedenle geçtiğimiz kasım ayında Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinin Facebook sayfasını açtık. Yaklaşık 6 aylık bir süreçte Facebook üzerinden genel sekreterliğimiz faaliyetlerini takip eden 3 bin 400 civarı arkadaşımız oldu.”
Bağış, yurt içi ve dışı faaliyetleri ve temaslarına ilişkin gelişmeleri kendi Twitter adresinden ve Facebook sayfasından paylaştığını kaydetti.
“Sosyal medya” denilince ilk akla gelenlerden birinin “Windows Live Messenger” olduğunu ifade eden Bağış, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün de bu kullanıcılara yönelik olarak Microsoft Advertising ile yaptığımız ortak çalışmayı tanıtmak için bir arada bulunuyoruz. Bu proje ile internette en fazla zaman geçiren 7. ülke olan Türkiye'de Microsoft işbirliğiyle 32 milyon internet kullanıcısına 14 milyon kişisel bilgisayara ve 7 milyon ADSL kullanıcısına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda ülkemizde en yaygın kullanılan sosyal platformlardan olan 'Windows Live Messenger' kendiliğinden bizim için önemli bir fırsat veriyor.
Ülkemizdeki yaklaşık 28 milyon 'Windows Live Messenger' kullanıcısı, Avrupa Birliği Genel Sekreterliği tarafından hazırlanan AB'nin günlük hayatımıza somut katkılarını anlatan sloganlardan haberdar olacak.”
Brüksel'de yerleşik AB nezdinde Türkiye Daimi Temsilci Yardımcısı Nurşen Numanoğlu ile Windows Live Messenger üzerinden video konferans yapacaklarını vurgulayan Bağış, “Bu video konferans sırasında Avrupa Birliği Genel Sekreterliğimiz tarafından hazırlanan sloganları da birlikte göreceğiz. Bu sloganlardan bir tanesi, AB Yolunda Genç İletişimciler Yarışmasını kazanan genç zihinlerden çıktı. Ben de sözlerimi bu sloganla bitirmek istiyorum; 'Bu Değişim Hepimize İyi Gelecek'. AB yolunda gerek demokratik, gerek teknolojik, gerek ekonomik platformda ilerlerken hepimizin arzusu bu değişimin hem Avrupa Birliği'ne, hem de Türkiye'ye iyi gelecek olmasıdır” dedi.
Bağış, daha sonra Windows Live Messenger kullanarak, Türkiye Daimi Temsilci Yardımcısı Numanoğlu ile video konferans yoluyla görüştü.
Numanoğlu ile Brüksel temaslarını değerlendiren Bağış, konferansta 12 Haziran seçimlerinden sonra Tarım ve Köyişleri Bakanlığının isminin Tarım ve Gıda Bakanlığı olarak değiştirileceğini, ilk defa Türkiye'de Deniz Mahsulleri Genel Müdürlüğü olacağını kaydetti.
Bu kapsamda standartları belirleyeceklerini vurgulayan Bağış, “Şimdiden Avrupa'ya satacak standartları yakalamış olmamız çok anlamlı. Özellikle bu yeni yapılandırmadan sonra deniz ürünlerinde çok farklı bir noktaya geleceğiz” dedi.