Güncelleme Tarihi:
Her yıl çift haneli büyüme gösteren e-ticaretin en büyük oyuncuları arasında bankalar yer alıyor. Konferansın açılış sunumunu yapan Türkiye İş Bankası Ticari Bankacılık Pazarlama Müdürü Ethem Eliaçık e-ticaretin ihracat performansına katkısına değindi. Her 2 saniyede 1 yurt dışından ödeme aldıklarını belirten Eliaçık:“2018 yılının rakamlarına bakacak olursak Türkiye İş Bankası olarak yurt dışından 112 milyon 800 bin adet ödeme aldık. Kobilerimizin e-ticareti kullanarak bu rakamları milyar adetler seviyesine ulaştırabileceğine inanıyoruz.” dedi. Türkiye’de 2018 yılı itibariyle 3,5 milyonun üzerinde ticari işletme olduğunun altını çizen Eliaçık, bu sayının sadece 47 bininin ticari ve kurumsal olduğunu, geri kalan kısmının ise ülkenin dört bir yanında hizmet veren KOBİ’lerden oluştuğunubelirterek, e-ihracatta yaratılabilecek potansiyelin önemine değindi.
Robotlar kredi kartı üretiyor
Dijital dönüşümü üretim kanallarının her alanında gerçekleştirdikerini de sözlerine ekleyen Eliaçık, 1 robotun 24 saatte 2 bin kredi kartı bastığını belirterek, 1 yıldan fazladır makine öğrenimi teknolojisi kullandıklarını ve 2 milyon ticari müşterilerinin 216 milyar verisini işlediklerini söyledi.
“Webrazzi E-Ticaret 2019” konferansında konuşmacılar arasında yer alan Getir Kurucusu Nazım Salur, hem GetirYemek hem de Getir’in 4. yılı ile ilgili önemli detaylar paylaştı. Tüketiciye kişiye özel yemek sipariş teslimi yapacaklarını belirten Salur, bir iki hafta içerisinde Getir uygulaması ile hizmet verdikleri tüm bölgelere yemek taşıyacaklarını sözlerine ekledi.
Dünyadaki Tüketici alışkanlıklarının belirlenmesinde Şanghay ve Mumbai söz sahibi
Konferansta “future consumer” yani gelecekteki tüketici ürünleri üzerinde yaptıkları araştırmanın çarpıcı sonuçlarını paylaşan EY Türkiye’den Özge Gürsoy, tüketici trendlerine sadece batının yön vermediğini belirterek özellikle Şanghay ve Mumbai’nin de söz sahibi olduğunu dile getirdi. Gürsoy;“Araştırmamız sonrasında 8 hipotez ortaya çıktı; alışveriş, yaşama alışkanlıkları, teknoloji kullanımı, oyunlaştırma, iş, seyahat, yeme alışkanlıkları ve sağlıklı yaşamanın önemi… Buna göre satın alma ve alışveriş yapma arasında ciddi bir fark olacak. Bundan sonra ihtiyaçlarımız yapay zeka yardımıyla otomatik olarak satın alınacak. Alışveriş yapmak ise farklı bir deneyim olacak. Buradaki en büyük sorun ise 2020’de bile ev eşyalarının satın alınması sırasında markaların kimi hedef olarak belirleyeceği ve ürünlerin nasıl satılacağı, hatta markalara olan sadakatin nasıl artırılacağı olarak karşımıza çıkıyor” dedi.
Tüketici Black Friday’i sevdi
Globalde yüzde 25 büyüme hızına sahip e-ticarete ülkemizde kampanya günleri olumlu etki ediyor. Tüm dünyayı saran“Black Friday” alışveriş çılgınlığı Türk perakende markalarında da doping etkisi yaratıyor. Bütün bunların ekseninde markalar dijital medya satın almaya devasa bütçeler ayırmaya başladı. 2018 yılında PC üzerinde 500 milyardan fazla gösterim rakamlarına ulaşıldığını söyleyen Gemius Türkiye Ülke Müdürü İdil Kesten, birinci sırada 14 milyardan fazla gösterimle giyim sektörünün yer aldığını belirtti.
Y Kuşağı banyodan alışveriş yaptı
Webrazzi E- Ticaret 2019’da sunum yapan DHL Express Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan, herkesin yakından takip ettiği Black Friday’de, “y” kuşağının yüzde 31’inin banyoda alışveriş yaptığını söyledi.Değişen tüketici davranışları her şeyi talebe dönüştürürken, uzmanlar sınır ötesi alışverişe 2020 yılında 1 trilyon dolar harcanacağını öngörüyor. Gelişen pazarlarda yıllık yüzde 25 büyüme gösteren e-ticaret, 1,6 milyar çevrimiçi potansiyel müşteriye sahip. Değişen trendler ile tüketiciler teslimat seçeneklerine dikkat ediyor. DHL tarafından hazırlanan araştırmada; tüketicilerin yüzde 91’i sepete gitmeden önce sunulan dağıtım seçeneklerini incelerken, yüzde 74’ü teslimatın uygun olmasına dikkat ediyor.