Güncelleme Tarihi:
Dijital Ajans Hisseli Harikalar’ın kreatif ekibinin 2015’te patentleyip, bu yıl kullanıma sunduğu Aquabooth’un ilk versiyonu denizde ya da havuzda kullanılan bir fotoğraf kabiniydi. Kuruluma ihtiyaç duymadan kullanılan Aquabooth, oteller, etkinlik yapımcıları ve reklam verenler gibi daha çok kurumsal müşterileri hedefleyen bir projeydi.
Projeyi, doğrudan son kullanıcıyı da hedefleyecek şekilde yeniden ele alan ekip, Aquabooth’u bir su altı fotoğraf robotu haline getirdi. Türünün ilk örneği olma iddiasındaki Aquabooth, su altına uzanan alüminyum şase, geniş açılı 12 MP kamera, Wi-Fi ya da 4.5 G bağlantı, güneş korumalı 7 inç IPS ekran, su geçirmez gövdeden oluşuyor. Havuzda serbest yüzen robot, üst gövdedeki butona dokunduğunuzda aktive oluyor ve suya dalmanız için geri sayım başlatıyor. Bu sürede dalıp, su altı gövdedeki kamera karşısına geçerek çekim yapıyor, çekilen fotoğrafı suyun üzerindeki ekrandan görebiliyorsunuz. İşlemi dilediğiniz kadar tekrar edebiliyorsunuz. Aquabooth pil ömrünün 15 saat olduğunu söylüyor.
Bugüne kadar yatırım desteği almayan Aquabooth’un üretimi için gerekli sermayenin kitle fonlama yöntemiyle sağlanması planlanıyor. Arıkovanı kampanyasına yeni başlayan ekip, Aquabooth’u Nisan 2017’de teslim etmek üzere yüzde 30 indirimli olarak satıyor. Ekip, Arıkovanı’nı bir hazırlık süreci olarak da görüyor; bundan sonra Kickstarter’da devam edip, yurt dışına açılmayı planlıyor.
Su altı fotoğrafçılığı için yeni nesil çok sayıda ürün var ancak Aquabooth doğrudan kullanıcıların suda iyi vakit geçirmesini sağlayarak bir etkileşim alanı oluşturmasıyla farklılaşıyor. Proje yatırım desteğini sağlayabilirse, üretim sürecini, uluslararası kalite standartlarını sağlamak amacıyla Türkiye’de tamamlayacak.
Söz konusu projeye bu sayfadan destek verilebiliyor.