Güncelleme Tarihi:
Digital Age dergisi tarafından 2007 yılından bu yana düzenlenen ve bu yıl sekizincisi gerçekleştirilecek olan Digital Age Summit 2014, Türkiye’den ve dünyadan birbirinden iddialı konuşmacıları 27 Mayıs’ta İstanbul’da buluşturuyor.
Digital Age dergisinin düzenlediği, sosyal medya, dijital pazarlama stratejileri ve dijital reklamcılığın tüm detaylarıyla masaya yatırıldığı Digital Age Summit konferanslarının sekizincisi, 27 Mayıs Salı günü, Four Seasons Bosphorus Hotel’de düzenlenecek.
Dijital medyanın gün geçtikçe geleneksel medyanın bir yansıması olmaktan çıkıp medyanın ana arteri haline gelmesiyle birlikte, birçok marka da fikir bazlı ortaya çıkan kampanya ve entegrasyonları dijital platformlarda ve sosyal medya ortamında direkt uyguluyor ve bütünsel düşünüyor. Bu yılki temalarında bunu göz önünde bulunduran 2014 Digital Age Summit’in teması olarak “Yeni ana-akım dijital” (Digital is the new mainstream) belirlendi ve konusunda uzman dünyaca ünlü isimler davet edildi.
Summit’te, dijital uzmanlar toplanıyor
Yeni ana akımın dijital olduğu temasıyla düzenlen Summit’te, bilişim ve teknoloji alanındaki çalışmalarıyla tanınan gazeteci ve yazar Serdar Kuzuloğlu moderatörlüğünde, dünyaca ünlü uzman konuşmacılar ağırlanacak.
İnternete teşekkür eden adam ilk defa İstanbul’da
Bu yıl sekizinci defa kapılarını dijital sektöre açacak olan Digital Age Summit’in ana konuşmacılarından birisi Davos Dünya Ekonomi Forumu’nda 100 etkili medya lider ismi arasında yer alan, aynı zamanda The Guardian köşe yazarı Jeff Jarvis. Dijital ortamlarda ekosistem ve network araştırmaları yapan Jarvis, Digital Age Summit’te sunmak üzere özel bir içerik hazırlayacak. Yeni medya uzmanı olan Jeff Jarvis medya alanındaki incelemeleriyle büyük markaların dijital platformda yer alan yeni mecralara entegrasyonunu mercek altına almaktadır. Jeff, artık geniş kitle medyasının yer almadığını, medya kuruluşunun verdiği hizmetin iyi içerikle birleşmesinden ötürü çıkan sonucun daha yerinde olacağını savunmaktadır.
Web’in davranışlarımız üzerinde nasıl etki yaptığının sırları açıklanacak
Digital Age Summit’in bir diğer ana konuşmacısı ise konusunda uzman ve ‘Web Psikoloğu’ isimli en çok satanlar listesine giren kitabın yazarı Nathalie Nahai. Psikoloji, web dizayn ve dijital strateji konusunda altyapıya sahip olan Nathalie Nahai, “web psikolojisi “ kavramı ve terminolojisini 2011 yılında tanıttı. Web psikolojisini, online çevrelerin tavır ve davranışlarımızı nasıl etkilediğini anlatan deneysel bir çalışma olarak kavramsallaştıran Nahai, katılımcılara online dünyada etki bırakmanın formüllerini anlatacak.
Uygulamada başarılı, peki teoride?
Digital Age Summit’in ana konuşmacıları arasında bir de dijital reklam uzmanı bulunuyor. Reklam yazarlığının yanı sıra blog yazarlığı da yapan ve aktif bir Twitter kullanıcısı olan Dave Trott, katılımcıları dijital dünyada pazarlama ve reklamın özü ve gerçekliğine götürecek. Dijital reklamcılıkta ve blogging alanında ünlü blogger’larla birlikte çalışan Trott, yeni medya, reklam ve pazarlama konusunda uzman yazılarıyla da tanınıyor. Dijital reklam ve pazarlamada, genellikle teorinin uygulamadan daha önemli olduğunu savunan Dave Trott, dijital dünyada pazarlama ve reklamın özü konusunda katılımcılara yeni bir vizyon kazandıracak.
Big data ile yeni fırsatlar yakalamak mümkün
Summitde dikkat çeken bir diğer isim ise, dijital dönüşüm, dijitalde medya performansı, “big data” ve ölçümleme konusunda uzman isim Piet Hein Van Dam. “Merhaba Dünya, dijital ayak izlerinizi satmanın vakti gelmedi mi?” sorusunu sorarak kendinden söz ettiren Piet Hein van Dam, iş geliştirme, pazarlama ve pazar araştırması konularına odaklanıyor. Piet Hein van Dam, toplumsal medya paylaşımları, ağ günlükleri, bloglar, fotoğraf, video, log dosyaları ve benzeri gibi değişik kaynaklardan toparlanan tüm verinin, anlamlı ve işlenebilir biçime dönüştürülmüş şekli olan ve gün geçtikçe de önem kazanan ‘Big data’ çağında yaşadığımızı söylüyor. Piet Hein Van Dam, Summit’te, bulunduğumuz Big data çağında yatırımcıların, teknoloji girişimcilerinin, medya ve danışmanlık şirketlerinin ve özellikle hizmet sektörünün Big data konusuna odaklanarak, yeni fırsatları nasıl yakalayabileceğini anlatacak.