Güncelleme Tarihi:
Günümüzde internet üzerinde aranan siteleri bulmak bir hayli kolay, bu bir gerçek ama esas önemli olan ilgili siteleri ne şekilde bulduğumuz... Eskiden belirli bir URL adresine girerek ulaştığımız sitelere, artık Google üzerinden yaptığımız arama sonucu ulaşıyoruz. Pek tabi bu arama sonucunda eskiye nazaran, ilgili kelimeler hakkında birçok sonuç çıkıyor.
İşte bu listede yukarı sıralarda olmak, günümüzde internet dünyasının en çok fark yaratan mekaniklerinden... Yine de öyle site isimleri var ki ilk sırada çıkamasa bile kullanıcıya arama sayfasında "o olduğuna emin olacağı" şekilde aratma yapabiliyor. İşte bu sitelerden birisi olan "holiday.com" alan adı kısa bir süre önce satışa çıktı. Alan adı sahiplerine göre bu ismin değeri yaklaşık olarak 35 milyon değerinde.
Açık arttırma usulü satış yapan ve "holiday.com"un da satışını yapacak olan Breathe Luxury isimli firmaysa, yayınladığı satış haberinde siteyi "tatil endüstrisinin kutsal kasesi" olarak niteledi. Bir teknoloji sitesinin yayınladığı rapora bakacak olursak, Breathe Luxury eskiden beri elinde tuttuğu "holiday.com" hakları için teklif almış ama satmaya yeltenmemişti. Şimdiyse 5 Kasım'da Londra'da gerçekleştirilecek olan B2B endüstri etkinliği için kendisini hazırlayan firma, çok daha büyük rakamların teklif edilmesini bekliyor.
Eğer "holiday.com" iddia edildiği gibi Londra'da yapılacak etkinlikte 35 milyon dolardan daha fazlaya satılırsa, 35.6 milyon dolara satılan "insurance.com" ve de 30.2 milyon dolara satılan "privatejet.com" gibi adresleri geride bırakarak, en pahalıya satılan alan adı olma unvanına da kavuşacak.