Güncelleme Tarihi:
"Airlander 10" hibrit hava aracı, 73 kilometrelik ilk yolculuğuna İngiltere Cardington Havaalanı’ndan uçarak başladı.
Uçak, balon ve helikopter özelliklerinin üçünü de kapsayan hava aracı, yarım saatlik görkemli bir yolculuğun ardından başarılı bir iniş sağladı. Geçen Pazar yapılması planlanan test uçuşu, teknik bazı sorunlar nedeniyle Çarşamba gününe ertelenmişti.
Projenin baş ismi Stephen McGlennan, Airlander 10'un bir İngiliz buluşu olduğunun altını çiziyor. Araç, askeri uçuşlar için geliştirildi.
Hidrojen yerine Helyum kullanıldı
1937 yılında yaşanan ve 35 kişinin hayatını kaybettiği kazadaki hava aracında hidrojen kullanılmıştı ve yangın meydana gelmişti. Airlander'da yanıcı olan hidrojen yerine, yanma riski taşımayan helyum kullanıldı.
“Ucuz, çevreci ve kalkış için bir piste ihtiyacı yok.”
McGlennan, ABD'nin Afganistan'da gözlemler yapabilmesi için geliştirilen hava aracının insan ve ürün taşımak için de kullanılabileceğini söylüyor. Aynı zamanda, Airlander 10'un kalkış için uzun bir piste ihtiyacı olmadığını, daha uzun mesafelerde uçabildiğini, ucuz ve çevreci olduğuna da ayrı bir biçimde dikkat çekiyor.
5 bin metre yüksekliğe çıkabilen ve saatte 148 kilometre hıza ulaşabilen Airlander 10, havada 2 haftaya yakın bir süre kalabilme özelliğine de sahip.