Dünya perakende devleriyle aynı ligde

Güncelleme Tarihi:

Dünya perakende devleriyle aynı ligde
Oluşturulma Tarihi: Eylül 24, 2012 10:45

Dünyanın ''en sorumlu'' 6 perakendecisi arasında yer alan Turkcell'e bu başarıyı, mağazalarında işitme engelli müşterilere hizmet sunmak için geliştirdiği ''Turkcell'in Parmakları Konuşuyor'' projesi getirdi.

Londra'da 19-21 Eylül tarihlerinde düzenlenen Dünya Perakende Kongresi kapsamındaki Dünya Perakende Ödülleri'nde Turkcell, dünya çapında isim yapmış 14 yöneticiden oluşan ''Büyük Jüri''nin oylarıyla ''Yılın En Sorumlu Perakendecisi'' kategorisinde finale kaldı.
 
Turkcell açıklamasına göre, Dünyanın ''en sorumlu'' 6 perakendecisi arasında yer alan Turkcell'e bu başarıyı, mağazalarında işitme engelli müşterilere hizmet sunmak için geliştirdiği ''Turkcell'in Parmakları Konuşuyor'' projesi getirdi.
 
20 Eylül'de İngiltere'nin Yargıtay ve Yüksek Mahkemesi olarak hizmet veren Royal Court of Justice binasında yapılan Gala Gecesi'nde Turkcell, Ikea, H&M, Marks&Spencer, Tesco, Mcdonald's, Burberry, The Walt Disney Company gibi küresel perakende devleriyle aynı kulvarda yer aldı. Turkcell'in aday gösterildiği kategoride birinciliği dünyanın büyük perakende zincirlerinden Marks&Spencer ve Woolworths paylaştı.
 
Açıklamada görüşlerine yer verilen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Hulusi Acar, Turkcell'in iletişim ve teknolojide olduğu gibi perakendecilik konusunda da liderliğine yakışır işlere imza attığını vurguladı. Acar, şunları kaydetti: ''Dünyada operatörlerin ve teknoloji şirketlerinin mağazacılık anlayışı hızla değişiyor. Trendleri takip ederek, iletişim teknolojilerinde uzman mağazalar yaratmak, müşterilerimize iletişim teknolojisi ile ilgili en iyi müşteri deneyimini keyifli bir alışveriş ortamında yaşatmak ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için durmaksızın çalışıyoruz. Müşterilerimize göre farklılaşan ihtiyaçlara birebir çözümler üreterek, verdiğimiz hizmeti kişiselleştirme yönünde öncü uygulamalar yaratıyoruz. Bugün bizi finale taşıyan ve küresel perakende devleriyle aynı kulvarda buluşturan 'Turkcell'in Parmakları Konuşuyor' projesi müşteri odaklı mağazacılık anlayışımızın en güzel örneklerinden biri. Uluslararası arenada kabul görmesi bizi daha da güzel işler başarmak için motive ediyor.''

Turkcell'in parmakları konuştu işitme engelli ziyaretçi sayısı yüzde 275 arttı
     
Açıklamada yer alan bilgilere göre Turkcell, İletişim Merkezleri'ne gelen işitme engelli müşterilerin bir uzman tarafından yönlendirilme ve bilgilendirilme taleplerinden yola çıkarak, ''Turkcell'in Parmakları Konuşuyor'' projesini hayata geçirdi. Türkiye İşitme Engelliler Federasyonu iş birliğiyle gerçekleştirilen projede ilk olarak 3 Turkcell mağazasında İşaret Dili ile hizmet başlatıldı. Sonrasında Türkiye'nin dört bir yanından 225 çalışan bu konuda eğitildi ve 121 Turkcell İletişim Merkezi'nde de parmaklar konuşmaya başladı. Projenin tüm Türkiye'ye yaygınlaştırılması planlanıyor.

Turkcell, proje kapsamında işitme engelli müşterilerin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilmek, ürün-servis tanıtabilmek için bir müfredat oluşturuldu. Bu müfredat için 200'ün üzerinde Turkcell ürün ve servisi ile 20'nin üzerinde abonelik süreci işaret diline çevrildi.

Bu çalışmaların sonucu olarak, Şubat-Haziran 2012 tarih aralığını kapsayan 4 ayda, projenin başladığı 3 Turkcell Mağazası'na gelen işitme engelli ziyaretçi sayısında yüzde 275 oranında artış sağlandı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!