Güncelleme Tarihi:
Dünyanın en çok izlenen spor etkinliğindeki gittikçe karmaşıklaşan veri çıkışının dününe, bugününe ve geleceğine dair NetApp’ın yaptığı çalışmaya göre, bu yıl Brezilya’da düzenlenen Dünya Kupası’nda “seyirci bant genişliği” 12.6 TB’ı bulacak. 192 ülkede gerçekleşecek yayını ise, dünya nüfusunun %46.4’üne denk gelen 3.2 milyar izleyici izleyecek. ABD izleyicisinin %79’unun ise canlı yayını internetten izlemesi bekleniyor.
HDTV’nin piksellerinin 4 katına denk gelecek şekilde 4K kalitesinde çekilecek bazı maçların görüntüleri ise, sinema ekranlarına aktarılacak. Hatta oluşturulacak yüz tanıma teknolojisine sahip görüntüleme ve ses sistemi, suç tespit programlarında kullanılarak kalabalıklar içinde saniyede 400 yüz görüntüsü tarayacak ve her bir yüzdeki 46 bin biyometrik noktayı, suç veritabanındaki 13 milyon kişiyle karşılaştırabilecek.
NetApp Türkiye Genel Müdürü Behçet Yumrukçallı, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Dünya Kupası her seferinde yavaş ama emin adımlarla kendi içinde evrim geçirirken, şampiyonanın veri altyapısı da bir o kadar hızlı bir şekilde değişikliğe uğruyor” dedi.
Katar’a giyilebilir cihaz teknolojisi damgasını vuracak
2022’de ise Katar’da yapılacak Dünya Kupasında ise Seyirci Bant Genişliği 1.3 PB’ı bulacak. 86.250 final maçı seyircisinin giyilebilir cihazlarla HD yayın yapması öngörülüyor. Bu da bir anlamda datanın tsunamisi olarak adlandırılıyor.
Fransa’dan Katar’a, 2MB’tan 1.3PB’a
1998 yılında Fransa’da gerçekleşen Dünya Kupası’nın final maçında cep telefonu taşıyan seyircilerin sayısı yalnızca 15 bin 200’dü. Bu seyircilerin her biri ise, yalnızca tek bir kısa mesaj göndererek veri paylaşımında bulunmuş, bu da Fransa’daki 1998 yılı mobil kullanım verilerine göre 80 bin seyircinin yüzde 19’unu ifade etmişti. Seyirci bant genişliği ise yalnızca 2MB’tı. O yıl internette Dünya Kupası’na dair hiçbir video paylaşılmadı.
Veri artışında dönüm noktası: Almanya 2006
2006 Dünya Kupası Almanya ayağında ise, veri paylaşımı bir anda artmış, seyirci bant genişliği kısa sürede 30GB’a yükselmişti. 69 bin final maçı izleyicisi, 1.3 megapiksel değerinde fotoğraf paylaşmış, farklı açılardan çekim yapabilen 26 adet geniş ekran HD kamera sahanın farklı noktalarından çekim yapmış ve önemli anlardan oluşan 125 milyon video internette yayınlanmıştı.