Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2017 09:14
Son yıllarda korku oyunlarının ciddi anlamda ivme kazandığına ve oyuncular tarafından inanılmaz rağbet gördüğüne tanık oluyoruz. Peki, korku gibi aslında bakarsanız negatif denilebilecek bir hissi yaşamayı neden seviyoruz? Korku oyunları geçtiğimiz yıllar içerisinde nasıl değişikliklere uğradı ve VR teknolojisi ile gelecekten beklentimiz ne yönde olmalı?
Neden Korku Oyunları?
Yazının girişinde de belirttiğim üzere korku aslında bakarsanız negatif bir histir. İnsanın zor bir durumda kaldığında yaşama içgüdüsüne bağlı olarak ortaya çıkan bir mekanizma olarak da adlandırılabilir. Buna karşın korku filmleri ve korku oyunları oldukça popülerler. Bunun da en kolay açıkloaması şu şekilde yapılabilir; bir korku oyunu oynarken oyundaki karakterimizin kimliğine bürünürüzve yaşama içgüdümüze bağlı olarak vücudumuzda çeşitli hormonal değişiklikler meydana gelir. Bu değişikliklerde de adrenalin başı çeker. Ne var ki beynimizin hala bir yerlerinde güvende olduğumuzun farkındayızdır. Bu sebeple bu yapay hayatta kalma mücadelesi bizi rahatsız etmek yerine eğlendirir.
Dünden BugüneKorku oyunlarının hayatımıza girişi bundan tam 45 yıl öncesine dayanmaktadır. İlk "korku oyunu" olarak kabul edilebilecek yapım Sega'nın Killer Shark'ıdır. Arcade makinaları için piyasaya sürülen bu yapım, açıkçası günümüzdeki korku oyunu tanımından oldukça uzaktaydı. Günümüzdeki hayatta kalma temelli korku oyunlarına benzeyen ilk yapımsa 1982 yılında Atari 2600 için piyasaya sürülen Haunted House'dur.Haunted House'u ise sonradan Resident Evil'a da ilham kaynağı olacak, 1989 yapımı Sweet Home ve günümüz korku oyunlarının babası olarak da anılan, 1992 yapımı Alone in the Dark izlemiştir. Korku oyunu tabiri ise ilk kez 1996 yapımı Resident Evil'da kullanılmıştır. Resident Evil'ın başarısı sonrasındaysa, benzer oynanışa sahip olan tüm oyunlar için yapımcılar bu tabiri kullanmaya devam etmiştir.
ÇaresizlikSon yıllarda korku oyunlarının ciddi anlamda değiştiğini söylemek sanıyorum yanlış olmayacaktır. 2000'lerdeki yapımlarda genellikle oyun tarafından bize yeterince cephane verilirdi ve bizden çeşitli düşmanları öldürmemiz beklenirdi. Bu oyunlarda ise genellikle "Dur bakalım şuradan üstümüze ne fırlayacak!" düşüncesi oyuncuya korku verirdi. Takvimler 2010'u gösterdiğindeyse bu komple değişti. Bu değişimi sağlayansa Amnesia: The Dark Descent olmuştu. Oyuncuya düşmanlarına karşı koyacak hiçbir mühimmat vermeyen oyunda tek yapabildiğimiz saklanmak ve yakalanmamayı ummaktı. Amnesia: The Dark Descent'in inanılmaz başarısının ardından devam oyunu A Machine for Pigs de piyasaya sürüldü. Amnesia'nın yolunda ilerleyen, Slande: The Eight Pages ve Outlast da oldukça beğeni kazanan yapımlar arasına girdi. Yakın dönemde piyasaya sürülen Until Dawn ise olayı farklı bir noktaya taşıdı.Bir oyundan ziyade,
film tadında ilerleyen ve oyuncunun tercihlerini merkeze oturtan Until Dawn oldukça pozitif tepkiler almıştı.
VR ve korku oyunlarıAçıkçası VR hala çok yeni bir teknoloji. Bu sebeple şimdiden, "VR bakın şunu acayip değiştirdi." demek için çok erken olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden bu bölümde daha çok öngörüler üzerinde duracağım. Kağıt üzerinde VR'a en uygun olabilecek oyun tütü bana sorarsanız korku oyunları. Böyle düşünüyor olmamın sebebiyse VR kullanırken beynimizin ciddi anlamda yanılıyor olması ve oyunun içerisine gerçekten giriyor olmamız. Buna bağlı olarak da VR destekli korku oyunlarında çaresizlik hissinin bir adım daha öteye taşınacağını tahmin etmek pek de zor sayılmaz. Ancak, henüz paragrafın başında da belirttiğim üzere VR yeni bir teknoloji ve PS VR'ı saymazsak edinmesi oldukça masraflı. PS VR cephesinden olaya bakarsak da elimizde üst düzey yalnızca iki korku oyunu var. Bunlar Until Dawn: Rush of Blood ve RTesident Evil 7. VR versiyonu oldukça başarısız olan Resident Evil 7'yi bir kenara koyarsak; Until Dawn: Rush of Blood, gelecekte nasıl korkacağımızı bize şimdiden gösteriyor.
Korkmayı SeviyoruzSevgili okur, kısaca oyuncular olarak korkmayı seviyoruz. Gelişen teknoloji de, grafiklerle olsun, VR ile olsun bu konuda bize ciddi anlamda destek oluyor. Benim en büyük beklentim ise VR ve AR teknolojilerini birleştirebilecek yapımlar. Kendi evimin ya da her gün geçtiğim sokağın bir
korku oyununa ev sahipiliği yaptığını görmeyi merakla bekliyorum. Tabii oyundan sonra başka bir yerlere taşınma riskim olduğunun da farkındayım. Fakat bu riski sonuna kadar almaya değer görüyorum.
Ufuktakiler2017 yılı korku oyunu sevenler için oldukça hareketli geçecekmiş gibi gözüküyor. Yüksek beklenti yaratan çok sayıda
oyun var. Bunlardan benim için potansiyeli en yüksek gözüken oyun ise "Friday the 13th". Oyunda, bir kişi Jason Vorhees'i kontrol ederken, diğer 7 oyuncu da geceyi hayatta kalarak tamamlamaya çalışacak. İlginç oyun yapısıyla dikkat çeken Friday the 13th'i kesinlikle listenize alın derim. Yüksek beklentiler arasında piyasaya çıkacak olan bir diğer yapımsa Outlast 2. Devam oyunu niteliğinde olacak olan yapımın bu sene içerisinde raflardaki yerini alması bekleniyor. Gönül isterdi ki buraya üçüncü ve son oyun olarak Silent Hills'i ekleyeyim. Fakat malum sebeplerden bunu yapamıyorum. Sanırım sırf bu oyun yüzünden oyuncular
Konami'yi asla affetmeyecek...