Dördü de büyük efsane

Güncelleme Tarihi:

Dördü de büyük efsane
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2011 11:32

Bu 4 adamın adlarını belki daha önce duydunuz, belki de duymadınız ama onlar gerçek birer efsane...

Haberin Devamı

Bir oyun geliştirmek, çok sayıda kişinin katılımıyla mümkün olur. Yönetmeninden test etme elemanlarına oyun yapımında çalışan herkes çok önemli bir rol oynamaktadır. Ancak birçok oyunda tüm geliştirmenin başında bulunan bir kişi vardır. Her şeyin olmasını sağlayan bu kişilerin liderliği ve motivasyonudur. Bu liderlerden bazıları o kadar önemliler ki, fikirleriyle video oyunları tarihini değiştirdiler. Bu yazımızda video oyunları tarihindeki 4 en önemli ismi bir araya getirdik.

Shigeru Miyamoto

Dünyanın en çok satan oyunu Mario'dan sorumlu kişi, Miyamoto idi. Miyamoto, bize sadece Mario'yu sunmakla kalmadı. Legend of Zelda'nın arkasındaki kişi de oydu. Dolayısıyla Miyamoto'nun RPG türüne de inanılmaz katkıları bulunuyor. Onun ileri görüşü olmasaydı, bugünkü video oyunları çok daha farklı bir yerde olurdu.

Hideo Kojima

Hideo Kojima, katkılarıyla oyunları daha sinematik bir hale getirdi. Oyunlarda öncesinde pek görülmeyen ara-sahneler, ona ait Metal Gear serileriyle ortaya çıktı.

İlk Metal Gear Solid'in 1987'de çıktığını ve ilk gizli aksiyon oyunlarından bir tanesi olduğunu da hatırlatalım.

John Carmack

Farkında olmasanız da modern bir konsolu açtığınızda John Carmack'ın katkılarını hissediyorsunuz. Carmack, oyunları 3D dünyasına taşımaktan büyük ölçüde sorumlu bulunuyor. Tarihin teknik yetenekleri en üstün oyun geliştiricilerinden bir tanesi olan Carmack, id Software'de meydana getirdiği motorlar ile oyunların platform oyunlarından çok daha fazlası olabileceğini göstermişti. Carmack, ilk modern FPS oyununun da dedesi sayılıyor.

Will Wright

Will Wright, oyunları kitlelere sunan oyun geliştiricilerinden bir tanesi. The Sims'in arkasındaki isim olan Will Wright, 80'lerde oyunlar hakkında birçok kişiden daha farklı şeyler düşünmüştü. Kazanmak ve kaybetmek, ölmek ve yaşamak yerine Wright, sadece oynamayı düşünmüştü. Orijinal Sim City'de olduğu gibi, oyunları bir oyuncak olarak düşünmüştü. Wright, birçok kişinin "oyunu yenmek" yerine onu sadece eğlence için oynadığını farketmişti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!