Güncelleme Tarihi:
Cyber Monday (Siber Pazartesi), Black Friday'ın dijital versiyonu olarak tanımlanıyor. Cyber Monday sayesinde Amerika Birleşik Devletleri'nde en yüksek dijital satış rakamına ulaşıldı; tam 3,45 milyar dolar. 2016 yılında Adobe Digital'ın açıkladığı verilere göre ortaya çıkan bu rakam Cyber Monday gücünü anlatıyor. İşte Cyber Monday için merak edilen soruların yanıtları haberimizin ayrıntılarında yer almaktadır. Cyber Monday her yıl olduğu gibi Black Friday'i takip eden Pazartesi gerçekleşecek. Yani bu yıl 26 Kasım Pazartesi (bugün) gününe denk geliyor.
Bu alışkanlık, 2005 yılında bir e-ticaret sitesi tarafından 2005 yılında İnternet'te icat edildi ve birçok diğer online mağazada hızla yaygınlaştı ve Amerika Birleşik Devletleri'nde birkaç yıl boyunca, Ulusal Perakende Federasyonu'nun sponsorluğunda önemli bir ticari etkinlik haline geldi; burada perakendeciler Müşterilere çevrimiçi teklif promosyonları. Bu olay, Black Friday ile birlikte, ABD tüketici harcamalarının kapasitesi ve yatkınlığı hakkında geçerli bir istatistiksel göstergedir ve böylece finansal analistler, ABD ve uluslararası borsalar tarafından yakından takip edilmektedir. Siber Pazartesi terimi, Ulusal Perakende Federasyonu'nun Mağaza Organizasyon bölümü tarafından oluşturuldu ve 2005 yılında ilk kez kullanıldı.
Cyber Pazartesi , ABD'de Şükran Günü tatili sonrası Pazartesi için bir pazarlama dönemi. "Cyber Monday" terimi pazarlama şirketleri tarafından insanları çevrimiçi alışveriş yapmak için ikna etmek için yaratılmıştır. Terim Ellen Davis ve Scott Silverman tarafından ortaya çıkarıldı ve 28 Kasım 2005 tarihinde Shop.org'un "Yılın En Büyük Online Alışveriş Günlerinden Birinin Çabuk Olmasını Siber Pazartesi" başlıklı bir basın bülteninde yer aldı.
2015'te Cyber Pazartesi çevrimiçi satışlar, 2014'teki 2.65 milyar dolarla karşılaştırıldığında 2.98 milyar rekor seviyesine çıktı. Ancak, ortalama sipariş değeri 128 dolardı ve 2014'teki 160 dolardan hafifçe geriledi. Siber Pazartesi, Black Friday'ye çevrimiçi eşdeğer hale geldi ve daha küçük perakende web sitelerinin daha büyük zincirlerle rekabet etmesini sağlayacak bir yol sunuyor. Kuruluşundan bu yana, dünya genelindeki çevrimiçi perakendeciler tarafından kullanılan uluslararası bir pazarlama terimi haline geldi.
Black Friday çılgınlığından sonra sıra ‘Cyber Monday’de!
Amerika Birleşik Devletleri’nin alışveriş gelenekleri bu yıl tüm dünyaya sıçradı. Yüzde 80’i aşan indirimlere ev sahipliği yapan Black Friday'de mağazalar müşteri akınına uğrarken, Cyber Monday yani Siber Pazartesi ise benzer indirimleri e-ticaret sitelerine getiriyor.
Her yıl kasım ayının dördünce perşembe günü Şükran Günü’nü kutlayan Amerikalılar, ardından Kara Cuma ve Siber Pazartesi olmak üzere birbirini takip eden büyük indirimlerle alışveriş yapıyorlar.
Kara Cuma, milyonlarca insanın indirimli satış yapan mağazalara akın etmesini sağlarken, Siber Pazartesi ise benzer indirimlerin e-ticaret sitelerinde uygulandığı bir gelenek.
Bu yıl tüm dünyayı kasıp kavuran Kara Cuma çılgınlığı, anavatanında 115 milyon Amerikalının indirimli ürün satın almasıyla tamamlandı. ABD Ulusal Perakendeciler Birliği’ne göre, bu tarihte e-ticaret sitelerinin ziyaretçileri de yüzde 65 arttı.
En çok satın alınan ürünler ise akıllı telefon, televizyon ve oyun konsolu olarak sıralanırken, Black Friday satışlarının bu yıl yüzde 16 artışla 5 milyar doları aştığı tahmin ediliyor.