Güncelleme Tarihi:
39-109 dolar arası ön sipariş paketleri satışa sunulan oyunun kapalı alfa'nın ardından 2016'nın ikinci çeyreğinde kapalı beta aşamasına geçmesi bekleniyordu, ancak Temmuz ayı itibariyla Ağustos ayında oyunun beta'ya geçebileceği yönündeki cılız söylentiler yönünde yeni bir gelişme yok elimizde.
Oyun S.T.A.L.K.E.R'ın karanlık atmosferine sahip, MMOFPS türünde bir hayatta kalma oyunu bilindiği gibi. Diğer FPS oyunlarının aksine ekranda nereye ateş ettiğinizi gösteren bir nişangah yok, ekranda mini harita yok, radar yok, sağlık barı yok, hatta mermi göstergesi bile yok. Kaç merminiz kaldığını öğrenmek için yapabileceğiniz tek şey kaç el ateş ettiğinizi unutmamak veya şarjörü yuvasından çıkartıp kalan mermileri saymak.
Bununla birlikte oyundaki her bir silah son parçasına kadar işler halde modelleniyor. Her bir silahın, üzerindeki her bir parçanın ses efektinden modlanabilirlik durumuna kadar çalışılmış durumda. Öyle ki daha önce bir benzerini gördüğümüzü hatırlamıyorum, evet Bethesda oyunları da buna dahil.
Bunun yanında oyunda bazı ilginç oynanış mekanikleri var. Malumunuz, Escape from Tarkov bir hayatta kalma oyunu ve bu tür beraberinde RPG öğeleri bulundurmaya da çok müsait. Haliyle de bir loot sistemi sizi karşılıyor ama yerde yatan ölü düşmanınızın üstüne gelip "action" tuşuna bastıktan sonra karşınıza bir eşya listesi geleceğini zannediyorsanız çok yanılıyorsunuz. Yerdeki ölünün üzerini cepleri, kemeri ve ayak bileklerine kadar aramanız gerekiyor. Bu da zaman alan ve oyun içi stratejinizi değiştirebilecek bir mekanik. Far Cry 3'te olduğu gibi her taraftan mermi yağarken adamların üstünü karıştırma rahatlığını unutun.
Bakalım Rus yapımcı beklentileri ne kadar karşılayabilecek.
LEVEL tarafından hazırlanmıştır.