ANKA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2009 12:22
“Alışveriş Trendleri; Alışverişte Marka Ne Kadar Önemli?” Araştırması’na göre, marka en fazla cep telefonlarında aranırken, markanın tercih edilmesinin nedenleri arasında güvenirlilik ilk sırada yer aldı. İnsanların bakış açısı değiştiği gerekçesiyle markalı ürün kullanılırken, büyük markaların taklit ürünlerinin de satın alındığı belirlendi.
“Alışveriş Trendleri; Alışverişte Marka Ne Kadar Önemli?” Araştırması’na göre, marka en fazla cep telefonlarında aranırken, markanın tercih edilmesinin nedenleri arasında güvenirlilik ilk sırada yer aldı. İnsanların bakış açısı değiştiği gerekçesiyle markalı ürün kullanılırken, büyük markaların taklit ürünlerinin de satın alındığı belirlendi.
Türkiye Genç İş Adamları Derneği (TÜGİAD) Ankara Şubesi tarafından yapılan “Alışveriş Trendleri; Alışverişte Marka Ne Kadar Önemli?” Araştırması’nda çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Bin 463 kişinin katıldığı ankette, katılımcıların yüzde 63.3’ü alışveriş yaparken satın aldıkları üründe markanın önemli olduğu, yüzde 31.2’si ise markanın önemli olmadığı yanıtını verdi. Marka tercihinde yüzde 32.8’si aile ve çevresinden gelen bilgilerden, yüzde 23.4’ü reklamlardan, yüzde 23.1’i araştırmalarından, yüzde 8.5’i ise promosyon kampanyalarından etkilendiğini ifade etti.
EN ÇOK CEP TELEFONUNDA MARKA ARANIYOR
Ankete katılanların yüzde 20.1’i cep telefonlarında, yüzde 14.6’sı yiyecek-içecekte, yüzde 11.9’u elektronikte, yüzde 9.8’i saat, gözlük, aksesuar, takıda, yüzde 8.2’si ev eşyalarında, yüzde 7.7’si kozmetikte, yüzde 7.3’ü beyaz eşyada, yüzde 5.9’u giyecek-ayakkabıda marka aradığını belirtti. Günlük yaşamda kullanılan hizmetlerde en fazla eğitimde markaya dikkat edildiği ortaya çıktı. Katılımcıların, yüzde 17.9’u eğitim hizmetlerinde, yüzde 15.3’ü sağlık hizmetlerinde, yüzde 14.1’i ulaşımda, yüzde 11.4’ü cafe ve pastanede, yüzde 10.5’i restaurant, lokanta hizmetlerinde, yüzde 10’u otel, konaklama hizmetlerinde, yüzde 9.2’si ise eğlence hizmetlerinde marka aradığını kaydetti.
MARKA GÜVEN VERİYOR
Markalı ürünlerin tercih edilme nedenleri arasında yüzde 44.7 ile “daha güvenilir olması” ilk sırada yer aldı. Bunu yüzde 17.9’u daha kaliteli, yüzde 16.1’i satış sonrasında garantili, yüzde 9.3’ü daha dayanıklı olması izledi. Katılımcıların, yüzde 77.4’ü satın aldıkları ürünlerin markalı olması insanların bakış açısını değiştirdiğini düşünüyor. Ankete katılanların yüzde 51.9’u alışverişte yerli markalara öncelik verirken, yüzde 42.8’i yabancı markalara ağırlık verdiğini belirtti. Yüzde 58’i büyük markaların yüksek fiyatı hakkettiğini düşünürken, yüzde 34.9’u hakketmediğini kaydetti. Katılımcıların yüzde 77.4’ü Türk markalarının dünyada yeterince tanınmadığını ifade etti. “Büyük markaların taklidi ürünlerden satın alır mısınız?” sorusuna ise katılımcıların yüzde 67.3’ü "evet" yanıtını verdi.