Güncelleme Tarihi:
Büyük bir küresel ekonomik krizin içerisinde olduğumuzu hayatın hemen her alanında hissediyoruz. Zengin ülkeler bu kriz karşısında ekonomik bir belirsizlik yaşarken, gelişmekte olan ya da fakir ülkelerde gıda fiyatları hızla yükseliyor. Hemen her sektör bu krizden payını almış durumda: Satın alma gücü azaldıkça ve maliyetler arttıkça durumun kötüye gitmesi kaçınılmaz...
Ancak kriz dinlemeyen bir sektör, önlenemez yükselişini sürdürüyor. Dünyanın önde gelen araştırma ve danışmanlık şirketlerinden biri olan Strategy Analytics, geçtiğimiz günlerde yayınladığı raporunda, 2008'in ilk üç ayında toplam 282 milyon cep telefonu satıldığını belirtti. Bu rakam, geçtiğimiz senenin ilk üç ayına göre %14 daha fazla satış yapıldığı anlamına geliyor.
İşin ilginç yanı, bu artışta en büyük payın Asya ve Afrika ülkelerine ait olması. Küresel krizden en çok etkilenen ülkelerin bu iki kıtada bulunduğunu ve gıda fiyatlarının bu ülkelerde hızla arttığını düşünürsek, cep telefonuna olan talebin ne kadar ciddi boyutlara ulaştığını kolayca anlayabiliriz.
Strategy Analytics, bu artışın yılın ikinci çeyreğinde de devam edeceğini, ancak biraz yavaşlayabileceğini düşünüyor. Bekleniler, bu dönemde 290 milyon cep telefonunun satılacağı yönünde. Bu rakam, geçtiğimiz yılın ikinci çeyreğine oranla %12'lik bir artışı işaret ediyor.
Nokia yine lider
Strategy Analytics'in yayınladığı rapora göre, dünya çapında en çok satışı yine Nokia gerçekleştirmiş. İlk 3 aylık dönemde satılan cep telefonlarının %40,9'u Finlandiya'lı Nokia'ya ait. Samsung %16,4'lük pazar payıyla ikinci sırada ve bu oran şirketin satışlarında önemli bir artış olduğunu gösteriyor.
Motorola üçüncü sıradaki yerini koruyor olsa da, pazar payının %9,7'ye düşmesi şirket için iyi bir işaret değil. Dördüncü sırayı alan LG, %8,6'lık pazar payı ile Motorola'yı tehdit ediyor. LG'nin satışlarındaki büyük artış, son zamanlarda piyasaya sürdüğü ve birçok özellikle donattığı yeni nesil cep telefonlarının doğal bir sonucu.
Sony Ericsson ise, %7,9'luk bir pazar payına sahip. Bu oran, Motorola gibi, Sony Ericsson için de işlerin iyi gitmediğinin önemli bir işareti olarak değerlendirilebilir. Apple'ın iPhone'u ve diğer üreticiler ise geriye kalan %16,4'lük dilimi paylaşıyor.
2008'in ilk üç ayında satış oranları
Nokia - %40,9
Samsung - %16,4
Motorola - %9,7
LG Electronics - %8,6
Sony Ericsson - %7,9
Diğer - %16,4
Â