Blog yazarlığı gelir ve kariyer kapısı oldu

Güncelleme Tarihi:

Blog yazarlığı gelir ve kariyer kapısı oldu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 16, 2010 10:56

Türkiye'de sayıları 2,5 milyona, dünyada ise 130 milyona yaklaşan bloglar, yazarlarına paylaşım ve kendini ifade etme olanaklarının yanı sıra para kazanma ve kariyer imkanı da sunuyor.

1 milyonun üzerinde üyeye ve günlük 1,2 milyon tekil ziyaretçiye sahip blog platformu Blogcu.com'un bağlı olduğu Nokta Medya'nın Üst Yöneticisi (CEO) Tümay Asena, sıradan bir blog yazarının, iyi bir içeriğe sahipse ayda 200 dolara kadar gelir elde edebildiğini, mikrosite haline dönüşmüş blogların ise aylık reklam gelirinin 500 ile 1000 dolar arasında değiştiğini kaydetti.

Konuya ilişkin olarak soruları yanıtlayan Asena, Türkiye'de blog yazarlığının, en çok interneti aktif kullanan genç nüfus arasında yaygın olduğunu, yazarların yaklaşık yüzde 40'ının 20-30, yüzde 30'unun 10-20, yüzde 18'inin 30-40 yaş aralığında bulunduğunu belirterek, cinsiyet dağılımına bakıldığında ise erkek ağırlıklı bir tablo ile karşılaşıldığını, Blogcu.com üzerinde blog kullanıcılarının yüzde 72'sinin erkek, yüzde 28'inin kadınlardan oluştuğunu anlattı.

Blog yazarlığının, internet üzerinde saygı gören bir unvan olduğu için bu konudan haberdar olan ve paylaşacak birşeyleri olan herkesin, mutlaka bir blog açıp neler olacağını görmek istediğini ancak birçoğunun bir süre sonra vazgeçtiğini söyleyen Asena, “Blogcu.com üzerinde şu anda 1,2 milyondan fazla blog yaratılmış durumda. Son 2 ayda bloguna herhangi bir içerik eklemiş olan blogcu sayısı ise 200 bin civarında” diye konuştu.

Asena, blog konuları açısından değerlendirmesinde, yılbaşından bu yana Blogcu'da en çok yazı yazılan konuların sırasıyla sinema-TV, müzik, spor, teknoloji ve hobiler olduğunu, 2007–2009 döneminde özellikle yemek ve hobi kanalları ön plana çıkarken 2010 itibariyle bu eğilimin daha güncel konulara kaydığını belirterek, bunun yanında beyin sağlığı, Harry Potter ve arkadaşlarının resimleri, Morgan Freeman'ın tüm filmlerinin senaryoları gibi spesifik konularda da bloglar bulunduğuna işaret etti.

Blogların, bir süre sonra az miktarda teknik bilgiyle birer “mikrosite”ye dönüşebildiğini, bu anlamda bir öğrenme aşaması oluşturduğunu kaydeden Asena, Blogcu içinde uzun zamandır en çok takip edilen blogun xxxecemxxx.blogcu.com olduğunu belirtti. Bunun şarkı sözlerinden eğitime, mizahtan yemek tariflerine kadar birçok konuyu içeren blogun içeriğinin sürekli güncellenmesi ve böylece arama motorları tarafından da daha sık indekslenmesinden kaynaklandığına dikkati çeken Asena, en çok takip edilen diğer blogları ise “karsiyorum.blogcu.com, emelinmutfagi.blogcu.com, odevistan.blogcu.com, teknolojihaber.blogcu.com, redbutterfly.blogcu.com” olarak sıraladı.

“PARA KAZANABİLMEK İÇİN ÖZGÜN, KALİTELİ, SÜREKLİ GÜNCELLENEN İÇERİK...”

Asena, bloglar üzerinden reklam ile para kazanabilmenin de mümkün olduğuna işaret ederek, bunun için kullanıcıların özgün, kaliteli ve sürekli güncellenen içerik ile bloglarına belirli bir ziyaretçi hacmi sağlaması gerektiğini vurguladı.

Çeşitli reklam servislerinin veya satış ortaklığı sağlayan firmaların reklamlarının bloglara eklenmesi ile blog sahibinin, tıklama bazında veya satıştan komisyon şeklinde gelir elde edebildiğini söyleyen Asena, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sıradan bir blog yazarı, iyi bir içeriğe sahipse ayda 200 dolara kadar gelir elde edebiliyor. Biraz da teknik bilgiye sahip kullanıcıların çok daha yüksek gelir elde etmeleri mümkün olabiliyor. Örneğin mikrosite haline dönüşmüş bloglar ayda 500 ila 1000 dolar arasında reklam geliri elde edebiliyorlar.

Bu tip mikrosite olmuş bloglar, markaların da büyük ilgisini çekiyor ve daha yüksek gelir elde edebildikleri blog sponsorluk anlaşmaları da yapabiliyor. Sponsorluklar arasında, blogun marka görselleri ile giydirilmesi, markanın yeni çıkan bir ürününün blog sahibi tarafından test edilip, sayfasında yorumlanması gibi bir çok farklı çalışma bulunuyor.”

ŞİRKETLERDEN BLOGCULARA KARİYER OLANAKLARI

Öte yandan, reklamverenlerin de son bir senedir, hem kurumsal bloglar hem de kampanyaları için bir iletişim mecrası olarak kullandıkları kampanya blogları oluşturmaya başladıklarını kaydeden Asena, bu bloglar sayesinde markaların, tüketici kitlesi ile daha samimi bir etkileşim kurabildiğini ve bloglar üzerinde oluşturdukları içeriklerin, “Facebook'ta paylaş, Twitter'da paylaş” butonları gibi mekanizmalar sayesinde tüm sosyal medya mecralarında yer bulabildiğini anlattı.
Fritolay Grubu markası Lay's'in son kampanyasını tamamen bir blog üzerinden gerçekleştirdiğini, blogun 1,5 ayda 500 bine yakın kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini; Renault, Dacia, Opel, Dalin, Knorr, Tat gibi markaların da kampanya blogu oluşturan markalar arasında yer aldığını aktaran Asena, şu bilgileri paylaştı:
“Diğer yandan başarılı blog yazarları zaman zaman marka temsilcileri haline dönüşebiliyor. Bir moda blogu yazarı Reebook ile bir finans blogu yazarı ise Garanti Bankası ile çalışabiliyor.

Efes Pilsen bir kampanya ile kendi blog yazarını dolayısıyla kendi çalışacağı blogu seçti. Pirelli, blog yazarlarından performans konulu içerik hazırlayıp bloglarında yayınlamalarını talep etti. Çalışmalarda blog yazarlarına çeşitli ödüller verilebiliyor.

Markalar ayrıca blog yazarları ile çeşitli sebeplerle toplantılar gerçekleştiriyor. Özellikle lansman dönemi öncesinde kendilerine bilgi veriyorlar. Microsoft, Nokia, Renault gibi markaların yöneticileri ile bir araya gelerek onlarla tanışma fırsatı yakalayan blog yazarları için bu durum ayrıca kariyer fırsatları da sağlıyor mutlaka.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!