Güncelleme Tarihi:
Muhteşem Cuma (Black Friday), Efsane Cuma gibi farklı isimlerle de adlandırılan “Black Friday”, fiziksel mağazalarda olduğu gibi, sanal dünyada da ticareti hareketlendirdi. E-ticaret platformlarına altyapı hizmetleri sunan Medianova’nın verilerine göre, geçtiğimiz yıl Black Friday’de e-ticaret sitelerinde görülen trafik artışı yüzde 90 ile yüzde 160 arasında gerçekleşirken, bu yılki artış oranı yüzde 850’ye kadar çıktı.
Konu ile ilgili bilgi veren Medianova CEO’su Serkan Sevim, otomobil ve emlak sitelerindeki trafiğin aynı seviyelerde kalmasına karşın, perakende satışa yönelik sitelerin trafik artışına dikkat çekti. “Bu özel güne yönelik kampanya düzenleyen şirketlerin trafiklerinde çok önemli artışlar olduğunu gözlemledik” diye konuşan Serkan Sevim, “Özellikle beyaz eşya, dayanıklı tüketim ve tüketici elektroniği başlıklarında ciddi artışlar yaşandı. Dikkat çekici diğer bir oran ise lüks segment tekstil firmalarının sitelerinde görülen trafik artışının yüzde 575’e ulaşması. Bu genelde karşılaşılan bir durum değil. Doların artışı ile birlikte ithal malların fiyatlarının yükselmesine karşılık Black Friday’de yapılan indirimler, talebin adeta patlama yapmasına neden oldu” dedi.
Online kuyumculara da ilgi arttı
Geçtiğimiz yıl Black Friday’de en az trafik artışının online kuyum sektöründe olduğunu ifade eden Sevim, “Online kuyumda geçtiğimiz yıl görülen yüzde 10’luk trafik artışı bu yıl yüzde 70’e yaklaştı. Dolayısıyla tüketicilerin bu yıl online kuyumculardaki kampanyaları da çok sıkı takip ettiklerini söylemek mümkün. Oyuncak sektöründeki trafiğin ise bu yıl ortalama yüzde 110 oranında arttığını görüyoruz. Geçen yıl oyuncak satan sitelerdeki trafik artışı yüzde 186 olmuştu, dolayısı ile burada artış oranında bir gerileme söz konusu” diye konuştu.
Medianova’nın verilerine göre, hareketlilik online perakende ile de sınırlı kalmadı. Fiziksel perakendede indirim sağlayan mobil uygulamaların trafikleri geçen yıl yüzde 47 oranında artış gösterirken, bu yıl kaydedilen yüzde 61’lik artış, tüketicilerin online araçları kullanarak fiziksel mağazalardaki indirimlerden yararlanmayan yönelik ilgilerinin de arttığını gösterdi.
1 saniyelik gecikme bile satışları olumsuz etkiliyor
Türkiye’nin en hızlı CDN platformunu Medianova’nın sunduğunu söyleyen Serkan Sevim, “E-ticarette sitelerin yüklenme hızı satışlar açısından çok büyük önem taşıyor. Araştırmalara göre, ziyaretçilerin yüzde 46’sı, yavaş çalışan bir internet sitesini tekrar ziyaret etmeyeceğini söylüyor. Site performansında meydana gelen 1 saniyelik gecikme, satışa dönme oranını yüzde 7, sayfa görüntülenme oranını yüzde 11, müşteri memnuniyetini ise yüzde 16 düşürüyor. Ayrıca mobilden alışveriş yapan müşterilerin yüzde 53’ü, 3 saniyeden fazla süren yüklemelerde alışverişi yarıda bırakıyor. Tüm bunlar, yüksek performansa sahip CDN kullanımının e-ticaret markaları için neden kritik önemde olduğunu açıkça gösteriyor” dedi.
Türkiye’de geliştirdiği çözümlerle e-ticarete hız katıyor
Serkan Sevim, bir Türk şirketi olan Medianova’nın internetin daha hızlı çalışması ve son kullanıcıların web sitelerinde çok daha hızlı bir şekilde gezebilmelerini sağlayan bir teknoloji sunduğunun altını çizerek şunları söyledi:
“Sitelerdeki ürün görselleri, ekibimizin geliştirdiği teknoloji sayesinde, hiçbir hız kaybı olmadan, sitede yüz binlerce kişi değil de sadece bir kişi varmış gibi, anında yükleniyor. Sektörün cirosunun büyük bir bölümünü yaptığı ve satış rekorları kırdığı bir günde, dijital servislerin Medianova’ya güvenmesi bizi son derece motive ediyor. Bu anlamda, 50 kişilik mühendis kadromuz ve Ar-Ge merkezimiz ile Türkiye’de altyapı yatırımlarına devam ederken, ihracatta da pazar payımızı artırmaya devam ediyoruz.”