Güncelleme Tarihi:
Ancak her çalışan bu kadar şanslı değil. Sosyal medya uzmanları mesela. Bir markanın müşterisine dokunduğu kamuya açık bir noktada yapılan hatanın telafisi her zaman çok mümkün olmuyor. Bu nedenle sizin yaptığınız yanlış genelde günlük bir krizle sınırlı kalırken, bir SM’cinin hatasına sosyal medya felaketi deniyor.
Acımasız foto galeriler
Sosyal medya felaketleri (SMF) ile ilgili en acı geçeklerden biri de her yeni skandalda daha önceki SMF’lerin tekrar gündeme gelip, ‘tarihteki en büyük sosyal medya skandalları’ şeklinde acımasız foto galerilere konu olması. Hata yapanların yanlışlarını unutmasına asla izin vermeyen bir eko sistemden bahsediyoruz.
Son SMF’nin de üstüne acil durum planları, hasar kontrolü, kriz yönetimi gibi kavramları masaya yatırmak mümkün. Ancak US Airways örneğinde olduğu gibi hasar, kontrol edilemeyecek kadar açık; krizler de yönetilemeyecek kadar ergen olabiliyor kimi zaman.
Bu nedenle söz konusu krizin gerçek kökenine inip, farklı bir perspektiften kamu yararı göz etmekte fayda görüyorum. Gelin, ‘hassas’ ve ‘özel’ içeriklerin herhangi bir kişinin başını yakmayacak şekilde muhafazası için gerekli bazı pratik ipuçlarına bakalım:
* Gizlemek istediğiniz klasörü sistem dosyasının içine gömmek.
* Sistem dosyası içinde sırıtmayacak bir isim bulmak.
* Dosyanın adını değiştirmek
* Dosya uzantılarını değiştirmek