Bir uçak, bir kaza, tesadüfler ve bir dizi absürtlük...

Güncelleme Tarihi:

Bir uçak, bir kaza, tesadüfler ve bir dizi absürtlük...
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2014 01:26

Sabahın köründe kalkıyoruz. Emeğimizi satmaya ikna ettiğimiz/olduğumuz iş yerine doğru yol alıyoruz. Ve gün içinde istikrarlı şekilde hata yapıyoruz, bunları doğrular izliyor, sonra yine hatalar... Yaptığımız hatalar hızla silikleşiyor.

Haberin Devamı

Ancak her çalışan bu kadar şanslı değil. Sosyal medya uzmanları mesela. Bir markanın müşterisine dokunduğu kamuya açık bir noktada yapılan hatanın telafisi her zaman çok mümkün olmuyor. Bu nedenle sizin yaptığınız yanlış genelde günlük bir krizle sınırlı kalırken, bir SM’cinin hatasına sosyal medya felaketi deniyor.

Bir uçak, bir kaza, tesadüfler ve bir dizi absürtlük...
Geride bıraktığımız hafta, belki de sosyal medyanın kısa tarihinin en büyük skandalına şahitlik etti. US Airways’in sosyal medya temsilcisi, müşteri sorusunu bir fotoğrafla yanıtlarken yanlış bir dosyayı tweet’ine ekledi. Yayınlanan fotoğrafta tamamen çıplak bir kadın ve talihsiz bir kaza geçiren bir oyuncak uçak görünmekteydi. Daha talihsiz olan uçağın kaza koordinatlarıydı.

Hadiseyi şöyle değerlendirmeliyiz sanırım. Her 3 kişiden birinin kendine sosyal medya uzmanı demesi mesleğin önemini azaltmıyor. Belki bu alanda birini istihdam ederken iki temel noktadan başlamak en doğrusu: Bir, havacılık sektöründeysek uçak pornosuna ilgi duymayan bir kişiyi tercih etmek.İki, içeriklerini masa üstünde saklamayacak kadar şuurlu bir insanoğlunda karar kılmak.

Haberin Devamı

Acımasız foto galeriler

Sosyal medya felaketleri (SMF) ile ilgili en acı geçeklerden biri de her yeni skandalda daha önceki SMF’lerin tekrar gündeme gelip, ‘tarihteki en büyük sosyal medya skandalları’ şeklinde acımasız foto galerilere konu olması. Hata yapanların yanlışlarını unutmasına asla izin vermeyen bir eko sistemden bahsediyoruz.

Son SMF’nin de üstüne acil durum planları, hasar kontrolü, kriz yönetimi gibi kavramları masaya yatırmak mümkün. Ancak US Airways örneğinde olduğu gibi hasar, kontrol edilemeyecek kadar açık; krizler de yönetilemeyecek kadar ergen olabiliyor kimi zaman.

Bu nedenle söz konusu krizin gerçek kökenine inip, farklı bir perspektiften kamu yararı göz etmekte fayda görüyorum. Gelin, ‘hassas’ ve ‘özel’ içeriklerin herhangi bir kişinin başını yakmayacak şekilde muhafazası için gerekli bazı pratik ipuçlarına bakalım:

* Gizlemek istediğiniz klasörü sistem dosyasının içine gömmek.
* Sistem dosyası içinde sırıtmayacak bir isim bulmak.
* Dosyanın adını değiştirmek
* Dosya uzantılarını değiştirmek

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!