Bilişim dünyasının kalbi ÇözümPark'ta atıyor

Güncelleme Tarihi:

Bilişim dünyasının kalbi ÇözümParkta atıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 09, 2010 09:47

Türkiye’deki bilişim sektörüne Türkçe kaynak sağlamak ve sektör çalışanlarını bir çatı altında toplamak amacı ile 2008 yılında kurulan ÇözümPark bilişim portalı, kullanıcı kitlesini de her geçen gün artıran, dinamik bir site... ÇözümPark'ın editörlerinden biri olan Hakan Uzuner ile ÇözümPark'ı konuştuk...

Haberin Devamı

Öncelikle şunu öğrenebilir miyiz? ÇözümPark nasıl bir portal, hedef kitlesinde kimler var?
 
ÇözümPark Bilişim Portalı(www.cozumpark.com), Türkiye’deki bilişim sektörüne Türkçe kaynak sağlamak ve sektör çalışanlarını bir çatı altında toplamak amacı ile 2008 yılında kurulmuştur. ÇözümPark, tanım olarak internet üzerinde özellikle Avrupa’da ve Amerika’da çok yaygın olarak kullanılan “Online Community (Çevrimiçi Topluluklar)” şeklinde ifade edilebilir. Bu kavramı Türkiye’ye ilk getiren portal olan ÇözümPark, online bir topluluk olmanın temeli olan makale yayınlamak ve bunların forum ortamında tartışılmasının sağlamanın yanı sıra, kendine has olarak eğitim videosu, webcast, podcast, üniversite semineri ve workshop düzenleyen, sahip olduğu global ve yerel sponsorların desteği ile üyelerine katma değer katan bir portaldır.
 
Hedef kitlesi, kurumsal şirket organizasyonlarında yer alan bilişim çalışanlarıdır.

 İçeriğinizden biraz bahsedebilir misiniz? ÇözümPark bir teknoloji portalı mıdır? Teknoloji dünyasındaki en yeni gelişmeleri (örneğin bir cep telefonu üreticisinin yeni bir cep telefonu çıkarması veya internette dolaşmaya başlayan yeni bir virüs söz konusu olduğunda) haber yapıyor musunuz?

Selim Öztürk yazıyor


 
ÇözümPark öncelikli olarak teknik konular üzerine makaleler yayınlamaktadır. Dünya üzerinde lansmanı yapılan ve Türkiye’de de satışa sunulan pek çok donanım ve yazılımın şirket organizasyonlarına uygulanmasının detaylı bir şekilde anlatıldığı makaleler sunulmaktadır. Makalelerin yanında uygulamaları olarak yine benzer konularda eğitim videoları portal üzerinden izlenebilmektedir. Bunun yanında konusunda uzman eğitmenlerin düzenlediği webcast ler sayesinde ücretsiz online eğitimler verilmektedir. Ayrıca yine bilişim gönüllülerinin her yerden bilgiye ulaşmasını sağlamak amacı ile portal üzerinden indirilebilen podcastleri müzik çalarlarınız sayesinde her yerde dinleyebilir ve teknoloji hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
 
Ayrıca haberler bölümünü takip ederek güncel teknoloji haberlerine ulaşabilirsiniz.
 
 İçeriğinizde yayınlanan makaleleri kim hazırlıyor? Hangi konulara ağırlıkla değiniliyor?
 
ÇözümPark Bilişim Portalı olarak 40 kişilik bir yönetim kadromuz ve 100’ ün üzerinde yazarımız ile toplamda 140 kişilik bir editör kadromuz bulunmaktadır.  Portal üzerindeki makaleler bu mevcut kadro tarafından yazılmaktadır. Kadromuzdaki her ekip üyesi, kendi konusunda uzmanlığını kanıtlamış ve bu alanda yetkinlik sertifikalarını almıştır.
 
Öncelikli olarak Microsoft ürünleri konulu makalelerimizin yanında sanallaştırma, donanım, güvenlik, network, 3 party ve açık kaynak kodlu yazılımlar konusunda paylaşımlarımız mevcuttur.
 
 ÇözümPark ne zaman kullanıcıların hizmetine sunuldu? Kurulduğu günden bu yana ziyaretçi trafiğinin durumu nedir? Sahip olduğunuz kaynaklarınız nelerdir ?
 
ÇözümPark, Şubat 2008 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bu yana  35,018,519 sayfa gösterimi ve 1,657,489 kullanıcı ziyaretine sahiptir.

Haberin Devamı

Portal üzerinde Ocak 2010 itibari ile 881 makale, 132 video, 6 podcast, 176 dosya bulunmaktadır. Yine çok aktif bir forum ortamı olup 31.000 in üzerinde üye sayısı ile forum üzerinde 91.000 konu ve 130.000 mesaj bulunmaktadır.

Haberin Devamı

Üye sayısı ile Türkiye de bu alanda lider bir topluluktur.
 
Sitenizde forum kanalı da bulunuyor. Bu foruma üyelik ücretsiz mi? Forumda sadece bilişim sektörünü yakından ilgilendiren konular mı tartışılıyor?
 
Forum bölümü için üyelik ücretsiz olduğu gibi,  makake okumak, videoları izlemek, podcast leri dinlemek ve dokümanlardan yararlanmak için üyelik şartı da istenmemektedir. Forum,  kurumsal bilişim personeline yönelik ve bilişim sektörünü yakından ilgilendiren konuları ayrıca teknik konuları barındırmaktadır.
 
 ÇözümPark'ın vizyonunu ve misyonunu bizimle paylaşır mısınız? Önümüzdeki yıllar ÇözümPark'ta ne gibi yeniliklerle karşılaşacağız?

Misyonumuz; ÇözümPark Bilişim Portalı, özellikle IT sektöründe çalışan ve kendini güncel tutmak isteyen veya bu alanda bilgi sahibi olmak isteyen, ancak yeterli düzeyde Türkçe kaynak bulamayan insanlara ve kurumlara, gerek Editörlerimizin, gerekse Forum üyelerimizin bilgi paylaşımını sağlayarak mevcut açığı kapatmak üzere yola çıkmıştır.

Vizyonumuz; ÇözümPark Bilişim Portalı hedeflediği misyonu gerçekleştirmek için sahip olduğu güçlü ve deneyimli kadrosunu uzmanlık alanlarına göre dağıtıp, bu uzmanlık alanlarında makale, webcast, görsel eğitim dokümanları, seminerler, workshop’lar, forum aktiviteleri ve online destek adımları ile bu alandaki gereksinim duyulan tüm kaynakları sağlamak için çalışmaktadır.

Geçtiğimiz yıllarda yakaladığımız etkinlik rüzgarını bu yıl arttırarak devam ettireceğiz (Üniversite Seminerleri, Workshoplar, Webcastler) ve bunların yanında yine ilklere imza atmaya devam edeceğiz. Bu amaçla 2010 yılı içerisinde yurt dışında seminer ve sunumlar yapmak, medyadaki teknoloji programlarına destek olma ve ortak çalışma, portalın ingilizce versiyonun hayata geçirilmesi, sponsorlar ile eğitmen yetiştirme programı ve yurt dışı staj imkanı ve bilişim dernekleri ile ortak eğitim çözümleri sunmak, ..ki buna 2010 yılı içerisinde Tübider ile başlamış bulunuyoruz; ÇözümPark, artık Tübider ile beraber eğitim noktasında ortak çözümler üretmektedir.

Sitenizdeki online destek dikkatimizi çekiyor, nedir tam olarak bu Online Destek ?



Online destek, ÇözümPark portalının üyelerine sunduğu bir çevrimiçi destek hizmetidir. Diğer her hizmette olduğu gibi online destekte ücretsiz olup belirli kurallar çerçevesinde sorunlarını forum üzerinden çözemeyen üyelerimize uzman arkadaşlarımız canlı destek vermektedir. Şu ana kadar ÇözümPark olarak 12 ayda 849 isteğin 656 cevaplanmış ve toplamda 6179 dakika destek verilmiştir (Kullanıcı başına ortalama 10 dk.)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!