Güncelleme Tarihi:
Bine yakın sektör temsilcisini ağırlayacak olan EMC Forum 2012, Bulut ve Büyük Veri konuları çerçevesinde, “İşinizi+BT’yi+Kendinizi Dönüştürün” temasına odaklanacak. EMC Türkiye Genel Müdürü Önder Sönmez’in ev sahipliği yapacağı EMC Forum’da, EMC'nin Teknoloji İş Ortakları organizasyonunu yöneten Başkan Yardımcısı, Global Pazarlama CTO'su, Chuck Hollis Forum 2012’nin açılış konuşmasını üstleniyor. EMC’nin “Türkiye’deki Şirketlerde BT Dönüşümü” üzerine gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarının da paylaşılacağı EMC Forum’da çok yönlü kişiliğiyle tanınan yazar/şair Sunay Akın bilişim dünyasını selamlayacak. EMC Forum etkinliği öncesi EMC Türkiye Genel Müdürü Önder Sönmez EMC Forum'u anlattı.
EMC Forum nedir? Neleri konu ediyorsunuz?
Bu yıl 6.’sını düzenleyeceğimiz EMC Forum’da; her yıl bine yakın sektör temsilcisini ve analistleri bir araya getiriyoruz. Bu yıl; teknoloji gündeminde her geçen gün daha da yükselen Bulut ve Büyük Veri konuları çerçevesinde, “İşinizi+BT’yi+Kendinizi Dönüştürün” temasına odaklanıyoruz. Bu temayı, geçtiğimiz yıldan beri üzerinde özellikle ve ısrarla durduğumuz mesajlar doğrultusunda oluşturduk. Çünkü büyük veri ve paralelinde bulut bilişim, şirketlerin sektöre ve kendilerine bakış açısını yeniden gözden geçirmesini ve yeniden yapılandırmasını gerektiriyor. Bu nedenle “dönüşüm” önem verdiğimiz bir kavram. Forum gündeminde 5 farklı konu üzerinde paneller düzenliyoruz. Bu konuları; Veri Depolama, Veri Yedekleme ve Kurtarma, Bulut Bilişim, Uygulamalar ve Büyük Veri olarak belirledik.
BT’nin ve İş’in yanı sıra, “Kendini dönüştürmek” kavramının neden önemli olduğunu düşünüyorsunuz?
Yalnızca şirketin değil; sizin de işe bakış açınızı, işle ilgili düşüncelerinizi ve değerlendirmelerinizi yeniden ele almanız ve güncellemeniz, değiştirmeniz gerekiyor. Bu nedenle dönüşümü kendinizde de gerçekleştirmek ve gerekli bakış açısını kazanmak çok önemli.
EMC Forum ile nasıl bir etki yaratmayı amaçlıyorsunuz?
Biz EMC Forum’da şirketlerin, buluta giden yolda en doğru planlama, en sağlam altyapı ve en uygun çözümlere sahip olması gerektiğinin altını çiziyor ve bu yolda önemli ipuçlarını paylaşıyoruz. Rekabette diğer şirketlerin arasından sıyrılmak, öne geçmek, kârlılığı artırmak ve veri yönetiminde verimliliği maksimumda tutmak isteyen şirketler, EMC Forum’a katılmanın avantajını görüyor.
Rekabette öne çıkmak isteyen ve karlılığını artırmak isteyen şirketlere ne önerirsiniz?
Kendilerine en uygun yöntemi ve stratejiyi belirlemeleri çok önemli. EMC olarak biz, müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda, kendilerine özel ve altyapılarına en iyi şekilde uyacak çözümü geliştiriyoruz. Bulut bilişim konusunda gereken dönüşümde, müşterilerimize A’dan Z’ye danışmanlık hizmeti vererek, her konuda destek oluyor ve çözüm üretiyoruz.
Bulut Bilişim ve Büyük Veri yönetiminin geleceğini nasıl öngörüyorsunuz?
Bulut bilişim pazarının büyüklüğü konusunda henüz sağlıklı bir araştırma yapılmadı, 200M – 600MTL arasında bir yerde olduğunu tahmin ediyorum, ancak bu rakama “hosting” veya bulut bilişim tanımına girmemekle birlikte aynı şirketlerin verdiği hizmetler dahil değil. Büyümenin çok hızlı olduğunu; Türkiye’de en az %50’lerde olduğunu tahmin ediyorum. 2011 yılında gerçekleştirilen “Kaostan Değer Yaratmak” isimli IDC Digital Universe araştırması, dünya genelinde bilginin her iki yılda bir iki katın üzerinde artmakta olduğunu gösteriyor. Bu çalışmaya göre 2011 yılında 1,8 zettabayt tutarında bilgi yaratılacak ve türetilecek. IDC; verilerdeki bu yüksek artış hızına karşılık kaynaklardaki artışın böyle sınırlı kalacağı düşünülüyor. 2015 yılına kadar mevcut bilginin yaklaşık yüzde 20’sinin bulut bilişim hizmet sağlayıcılarının eline geçeceği tahmin ediliyor. Yani bir BIT’ın kaynağından son kullanıcısına ulaşana kadar bir bulutta saklanacağını ve hatta toplam bilgilerin yüzde 10’u kadar bilginin bulutlar tarafından idare edileceğini düşünüyoruz.
“Türkiye’deki şirketlerde BT dönüşümü” üzerine gerçekleştirdiğimiz araştırmanın sonuçları; Türkiye’deki şirketlerin yakın zamanda büyük bir dönüşüm geçireceğini gözler önüne seriyor. Araştırma, Türkiye’de şirketlerin %62’sinin gelecek yıl içerisinde büyük bir dönüşüm geçireceğini ortaya koyuyor. Araştırma bulgularına göre Türkiye’deki şirketlerin %49’u yeni çözümler/ürünler geliştirilmesini, %46’sı gelirlerin artırılmasını, %42’si ise veri yönetiminin ve analiz çalışmalarının geliştirilmesini ticari konularda amaç olarak belirliyor.