Güncelleme Tarihi:
Babalar Günü haftasında en çok aranan kategoriler arasında geçen yıl olduğu gibi bu yıl da restoranlar üst sıralarda yer alıyor. Favori restoranlar ise Türk mutfağı ve kebapçılar. Türk mutfağı ve kebapçı aramaları Babalar Günü haftasında %20’lik bir artış gösteriyor. Aramaların en çok yapıldığı iller sırasıyla Ankara, Adana ve İstanbul. Verilere demografik açıdan baktığımızda ise en çok aramayı 18-24 ve 25-34 yaş arası yapıyor. Cinsiyet bazında ise kadınlar erkeklere göre daha çok arıyor.
Teknolojinin hayatımızdaki yerinin gün geçtikçe artması hediye tercihlerini etkiliyor. Yellow Pages’in verilerine göre bu yıl Babalar Günü öncesinde en çok aranan kategoriler arasında cep telefonları yer alıyor. Cep telefonu aramaları bir önceki haftaya kıyasla %10 artmış durumda. Ankara, Adana ve İstanbul, aramaların en çok yapıldığı iller arasında yer alırken en çok aramayı 25-34 yaş arası kişiler yapıyor.
Tekno market aramalarında ise %9'luk artış var. Erkekler kadınlara göre daha çok arama yaparken şehir bazında İstanbul, İzmir ve Ankara başı çekiyor. En ilginç verilerden biri de bu kategoride arama yapanların yaş aralığı. Gençlerin teknolojiye olan ilgisi bu kategorideki arama davranışlarını da etkiliyor. 18-24 yaş arası arama yapanların oranı %62 oranında artmış durumda.
En klasik hediyelerin başında gelen giyim ve kıyafet alternatiflerine bu yıl ilgi az gibi görünüyor. Yellow Pages verilerine göre erkek giyim firmalarındaki arama oranlarında önceki haftaya kıyasla sadece %3’lük bir artış var. Artışın en fazla olduğu iller ise Adana, Mersin ve Konya.