Avrupa'nın tamamı HD'ye geçti

Güncelleme Tarihi:

Avrupanın tamamı HDye geçti
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2016 11:49

Avrupa’da 1990’larda başlayan HDTV yayınları, 2015 yılında, sayıları 700’e ulaşan HDTV kanallarıyla devam ediyor. 2016 yılı Nisan ayında, Fransa’nın tüm yayınlarında HD’ye geçişiyle birlikte, HD yayıncılık Avrupa’nın nerdeyse tamamında etkin bir durumda.

Haberin Devamı

2010 yılında, dünyanın lider uydu operatörü SES tarafından açıklanan yıllık ‘Uydu Gözlem Pazar Araştırması’ sonuçlarına göre; 200 ticari kanal, Astra uyduları aracılığıyla HD yayın yaparken, Avrupa’da 185 milyon HD yayın aktarabilen TV satılmıştı ve 20 milyon hanede (16 milyonu Astra uyduları aracılığıyla) HD uydu yayını izleniyordu.

Bugün bir kaç ülkedeki gecikmelerin dışında, Avrupalı HD kanallarının sayıları her geçen gün artıyor. Avrupa'daki HDTV hanelerinin sayısı son beş yılda üç katına çıkarken, uydu TV hanelerinin % 56'sı artık HD içeriğin keyfini sürebiliyor. Ülke bazındaki genel değerlendirmelere göre, Almanya 2015 yılı sonunda, % 55'i uydu aracılığıyla yayın sunan 20 milyondan fazla HDTV hanesine sahip bir HD şampiyonuydu. Bunu, % 53'ü uydu hizmeti olan ve sayıları 18 milyonu aşan İngiltere izliyordu. Fransa’daysa, HD'yi tercih eden hanelerin sayısı, 2011 ile 2015 yılları arasında beş kat artarken, bu HDTV hanelerinin % 61'i uydu hizmeti almaktaydılar.

Haberin Devamı

Avrupa'daki Uydu HDTV hanelerinin % 78’inin, TV kanallarını SES uyduları aracılığıyla izlemesi, dünyanın önde gelen uydu operatörü SES’in, HD’nin hızlı yükselişinde de ön sırada yer aldığının bir göstergesi. SES tarafından yayınlanan verilere göre, yıllık HD kanal sayısı % 18 artarak dünya çapında 2230'a yükseldi. SES’in Avrupa’da yayınladığı HDTV kanallarının sayısı ise 2015’te % 25'in üzerine çıkarak yaklaşık 700 kanala ulaştı.

HD’nin yükselişi bununla bitmeyecek görünüyor. Uluslararası danışmanlık firması Euroconsult'un da belirttiği üzere, Avrupa’daki HD kanallarının 2015 ile 2019 yılları arasında, % 75 oranında artması bekleniyor. HD’nin gelişimi ve Ultra HD’nin genişlemesiyle birlikte yayıncılık sektörü, daha yüksek çözünürlüğü, varolmanın anahtar öğesi olarak görüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!