Güncelleme Tarihi:
Son derece tehlikeli bir hata olan "Hata 53", telefonu kullanılamaz bir hale sokuyor ve kullanıcıların mecburen telefonlarını eski sürüme taşımasına sebep oluyordu. Birçok kullanıcı bu mesajı geçemeyerek telefonları üçünçü taraf teknisyenlerde tamir ettirmek zorunda kalmıştı.
Avustralya tüketici kanunlarına göre, Error 53 olarak bilinen hata koduyla Apple dışındaki üçüncü şahıs kurumlarına tamir ettirildiği anlaşılan telefonları garanti kapsamından çıkaran Apple’ın haksız ve adaletsiz bir tutum sergilediğini belirtti. Avusturalya Rekabet ve Tüketici komisyonu(ACCC), Apple’ın geçen yıl ortaya çıkan bu hatasının tüketici yasalarını ihlal ettiği gerekçesiyle şirket aleyhine dava açtı. Apple’ın bu durum sonucunda telefonların garanti dışı kalması tüketici haklarına aykırı olarak gösterildi.
Federal davayı açan ACCC, Apple’dan finansal cezaların ödenmesini istiyor. Wall Street Journal’a göre, ihlal başına 1.1 milyon Avustralya doları (829.000 dolar) isteyen davacılar, toplamda kaç ihlalin meydana geldiğini tanımlamaya çalışıyor.
Tüketici mahkemesi yetkilileri, Apple'ın kullanıcıların oluşan sorunlarına çözüm bulmadığı ve kullanıcılar kendi çözümlerini bulduğunda da garanti kapsamından çıkardığını belirtti. Yetkililer aynı zamanda Apple’ın kullanıcılarına saygısız davrandığını belirterek Federal mahkemeden ağır bir ceza verilmesini istedi.
Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC) Yönetim Kurulu Başkanı Rod Sims, "Apple’ın müşterilerine daha önce üçüncü şahıs tarafından servis gerektiren bir arıza yaşatma durumu olduysa, müşterilerin arızalı bileşenler için ücret ödemeleri gerekiyor ve bu da tüketici haklarını ihlal ediyor." dedi.