Güncelleme Tarihi:
ABD’li üreticinin ürünlerine olan talebin artık daha rahat karşılanacağını bunun da fiyatları bir miktar aşağı çekerek tüketicinin lehine bir ortam oluşturacağını ifade eden Index Bilgisayar CEO’su Erol Bilecik, “Apple Türkiye’deki potansiyeli gördüğü için kendisi gelip burada şirketini kurdu. Bilkom’dan sonra ikinci distribütörle anlaşarak Türkiye’deki varlığını güçlendirme kararı aldı. Daha güçlü bir dağıtım kanalına ulaşmak için de bizi seçti. 1 yıl içinde Apple ürünlerinden 250 milyon liralık ciro hedefliyoruz” dedi.
KAPSAMLI İHALE SÜRECİ
Asus, Apc, Canon, Epson, Fujitsu Siemens, HP, IBM ve Kingston başta olmak üzere birçok markanın Türkiye distribütörlüğünü yaptıklarını hatırlatan Bilecik, bugüne kadar hiçbir şirketle bu kadar kapsamlı bir görüşme sürecinden geçmediklerine dikkat çekti. Apple’ın Türkiye’den 3 farklı şirket için görüştüğünü belirten Bilecik, şöyle konuştu: “24 yıldır birçok şirketle görüştük, anlaştık ancak en kapsamlı süreç Apple ile yaşadığımız süreç oldu. Apple’ın hazırladığı ihale şartnamesinde daha önce hiç görmediğimiz maddeler yer alıyordu. Onların standartlarına ulaşmak için çok yoğun çalıştık. Bizi seçmelerindeki en önemli etken onlarla çalışma isteğimiz ve heyecanımız oldu.”
1.2 MİLYAR DOLAR
Apple’ın tüketici alışkanlıklarını değiştiren bir marka olduğunu anımsatan Index Genel Müdürü Atilla Kayalıoğluda ise şunları söyledi: “Apple’ın Türkiye’ye yatırım yapması önemli bir gelişme. Artık Türkiye’den beklentiler, gönderilecek kaynaklar daha farklı olacak. İyi bir dağıtım kanalı gerekliydi ve biz bu zorlu süreçten başarıyla çıktık. Bizim de devreye girmemizle tüketici ürünlere daha kolay ulaşabilecek. Kasım ayından itibaren iPhone dışındaki ürünlerin dağıtımına başlayacağız. 2012 yılını grup olarak 1.2 milyar dolar ciroyla kapatmayı öngörüyoruz.”
Akıllı cep rekabeti Apple’a stratejisini değiştirtebilir
APPLE’ın cep telefonlarını telekom operatörleri üzerinden dağıtmak gibi bir stratejisi olduğunu, bu nedenle dünyadaki bütün distribütörlük anlaşmalarını ‘telefon hariç’ maddesiyle yaptığını anlatan Erol Bilecik, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu Apple’ın yıllardır uyguladığı bir yöntem. Türkiye’de de iPhone’a büyük bir talep olduğunu görüyoruz. Diğer taraftan farklı işletim sistemini kullanan diğer akıllı cep telefonları da hızla büyüyor. Apple pazardaki bu rekabette daha da öne çıkmak için belki ilerleyen dönemde satış stratejisinde değişikliğe gidebilir. O zaman biz de ürünlerimizin arasına iPhone’u da ekleyebiliriz.”