Güncelleme Tarihi:
Geçtiğimiz yıl kurulan ve henüz bir yaşında olan Türk mobil teknoloji şirketi Blesh, iBeacon teknolojisi üzerine geliştirdiği ürün ve Ar-Ge çözümleriyle Türkiye’de önde gelen marka ve şirketlere danışmanlık ve hizmet sunuyor. 33 ilde 30’u aşkın AVM; mağaza, restoran ve şube gibi 2000’den fazla noktada 3000’i aşkın iBeacon cihazı ile iş ortaklarına anlık konum bazlı iletişim ve pazarlama yapma imkanı sağlıyor.
Blesh’in çözümlerini kullanan markalar mobil uygulamaları üzerinden tüketicilerin akıllı telefonlarına kampanya mesajları yollayarak satış ve karlılıklarını artırabiliyor. Ayrıca, iBeacon cihazları ile sürekli etkileşimde olan Blesh’in yazılım çözümü, tüketicilerin mağaza içindeki gezinti rotasını ve sürelerini belirleyerek ortaya koyduğu verilerle iş geliştirme ve strateji oluşturma noktasında şirketlere önemli kazanımlar sunuyor.
Bluetooth teknolojisinde uzmanlık sağlayan ve iBeacon cihaz üretimi ve mobil yazılımları alanında çalışmalar yürüten Blesh, Türkiye’deki ilk Apple onaylı iBeacon teknoloji sağlayıcısı olarak dikkat çekiyor.
Blesh’e kuruluş sürecinde ilk yatırımcı olarak destek olan Turgut Gürsoy’un ardından, Ali Sabancı liderliğindeki ve aralarında Emre Berkin ile Kemal Cılız’ın da bulunduğu yeni melek yatırımcılar destek verdi.
Bluetooth 4.0 teknolojisinin duyurulmasından hemen sonra kurulan ve global bir vizyon ortaya koyan Blesh, DenizBank için geliştirdiği ve fastPay mobil cüzdan uygulamasıyla kapalı alanlarda ödeme imkanı sunan çözümü ile Amerika’ya Silikon Vadisi’ne davet edildi. Bluetooth Special Interest Group’un (Bluetooth SIG) düzenlediği Bluetooth World etkinliğine katılan Blesh, Bluetooth SIG Commitee’ye dahil oldu.
Blesh’in sunduğu iBeacon çözümleri odağında işbirliği yaptığı markalar arasında Hürriyet, DenizBank, Tanı, Koçtaş, Garanti Bankası, Migros, Samsung, Simit Sarayı, İddaa, fastPay, Gloria Jean’s Coffee, Caffé Nero ve Mekanist gibi çok sayıda önemli şirket yer alıyor.
Kısa bir süre önce Apple tarafından duyurulan ve mobil ödeme konusunda yeni bir dönem başlatan Apple Pay teknolojisini iBeacon teknolojisiyle ABD’de çalıştırma başarısını da gösteren Blesh, iBeacon aracılığıyla kendilerine ulaşan bildirimler üzerinden tüketicileri ödeme yapmaları için gerekli mobil ödeme yazılımına (Passbook) yönlendirecek. Böylece tüketicilerin anlık haberdar oldukları indirim gibi kampanyalar, satışa daha hızlı dönüşecek. Bu noktada Blesh, mevcut teknolojinin kasa entegrasyonları üzerinde de çalışıyor.