Güncelleme Tarihi:
Türkiye’deki yolculuğuna 2016 yılının Haziran ayında sektörün deneyimli isimlerinden Tamer İşisağlam’ın öncülüğünde yeni bir kadroyla başlayan Alcatel Türkiye, bugün operasyonunu büyüyen iş ortaklıklarıyla sürdürüyor. Merkezi Çin’de bulunan dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan TCL’in lisans markası olan Alcatel, dünyanın en çok tanınan akıllı telefon markalarından biri. Alcatel Türkiye Ülke Müdürü Tamer İşisağlam, Türkiye’nin bağlı olduğu Avrupa merkezinin Fransa’da bulunduğunu, dünyanın farklı lokasyonlarında ise AR-GE ve satış ofislerinin faaliyette olduğunu belirtti.
TCL’in üretim yaptığı tek alan akıllı telefon segmenti değil. Televizyondan akıllı saate, tabletten GPS cihazlarına kadar tüm cihaz segmentlerinde ürünleri var. Başarılı akıllı televizyonlar üreten marka, Amerika'da TCL adıyla en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Yine kendi ürünleri olan Thomson, Avrupa’da son derece yaygın. Yani şirket karşımıza yalnızca Alcatel markasıyla değil, çoklu marka stratejisiyle çıkıyor.
TCL’in bünyesinde uzun vadeli lisans işbirliğine gittiği Blackberry’nin de bulunduğunu ifade eden İşisağlam, konuyla ilgili olarak şöyle konuştu: “TCL, BlackBerry ile uzun vadeli lisans anlaşması gerçekleştirdi. Bu anlaşma kapsamında BlackBerry, güvenlik yazılımları ve hizmet paketinin yanı sıra bağlantılı marka varlıklarını TCL Communication’a lisanslayacak. TCL de bu anlaşma kapsamında BlackBerry marka mobil cihazların tasarım, üretim ve satış süreçlerini üstlenecek.”
Bunlara ek olarak, piyasaya sürdükleri “Pet Tracker” yani hayvan takibi ürünleriyle de kendilerini ayrıştırıyorlar. Alcatel Move Track’i evcil hayvanınızın tasmasına taktığınızda, onu rahatlıkla takip edebiliyorsunuz. Bu ürünü bagaj takibi veya otoparkta araba takibi gibi amaçlarla da kullanabiliyorsunuz.
Türkiye'ye farklı segmentlerde birçok cihaz getiren TCL’in diğer markalara göre en büyük avantajı, ürünlerinde kullandıkları tüm materyalleri tamamen kendilerinin üretiyor olması. Bu avantaj, şirketin farklı ihtiyaçlara yönelik hizmet verebilmesini ve pazarın ihtiyaçlarına göre hemen aksiyon alabilmesini sağlıyor. Şirket bu kapsamda başta Kuzey Amerika ve Avrupa olmak üzere birçok operatörle işbirliklerini sürdürüyor.
Alcatel 5, 5.7 inç FullView 18:9 ekranıyla geliyor. Uçtan uca ve sınırsız ekranı sayesinde iyi bir içerik deneyimi sunuyor. Alcatel 5'in dikkat çeken özelliklerin başında akıllı kamera var. Önde 2 kameraya sahip olan cihazda selfie çekmenin rahatlığı dikkat çekiyor. 120 ve 80 derecelik iki ön kameraya sahip cihazla, kalabalık gruplarla selfie çekmek son derece rahat olacak. Arkada ise 16 MP'lik bir kamera bulunuyor. Tam ekrana sahip olması ise en dikkat çekici özelliklerden biri denebilir. Çerçeve alttan sıfırlanmış. Teknik verilerde ise; 8 çekirdekli işlemciye, 3 GB RAM'e, parmak izi ve yüz tanıma sistemlerine sahip. Önerilen satış fiyatı ise 1599 TL.
Alcatel 3'e gelince...
Alcatel FullView 18:9 ekran, yüz tanıma ve parmak izi sensörü de dâhil olmak üzere bir dizi özelliği kullanıcıyla buluşturuyor. Alcatel 3; şık 2.5D cam ve kavisli arka kapak gibi özellikleriyle geliyor. Alcatel 3 aynı ekran boyutundaki diğer benzer cihazlara göre daha kompakt ve kolay taşınabilir olmasıyla öne çıkıyor. Ayrıca ultra kompakt 5.5 inç IPS HD+ ekran özelliği sunan Alcatel 3, mikro SD kartla 128 GB’a kadar yükseltilebilen 16 GB’lık dâhili hafızayla geliyor. Önerilen satış fiyatı ise 1199 TL.
Türkiye’deki tüketicilerin teknoloji konusunda çok bilinçli olduğunu belirten Alcatel Türkiye Ülke Müdürü Tamer İşisağlam, “Satın alacakları ürüne karar vermeden önce ürünün tüm ayrıntılarını inceliyorlar. Güvenilirliği olan, teknik servis kolaylığı bulunan ve uygun fiyatlı ürünlere yöneliyorlar. Tüketicimizle şimdiden güvene dayalı bir ilişki oluşması, son derece önemli verdiğimiz bir nokta. Biz teknik servisin olmazsa olmaz olduğunu düşünüyoruz. Bunun için de gerekli olan tüm altyapıyı, Türkiye’nin 81 iline ulaştıracak iş ortaklarımızla çok önceden tamamladık” diye konuştu.
“Her yaştan kullanıcıyı hedefliyoruz”
“Bizim amacımız her yaştan ve her kesimden kullanıcılarımıza, erişilebilir ve kaliteli ürünler sunmak” diyen İşisağlam, sözlerini şöyle sürdürdü: “Özgün ihtiyaçlara yönelik akıllı telefonlarımızla birlikte tabletlerimiz, giyilebilir teknoloji ürünlerimiz, mobil geniş bant ürünlerimiz ve GPS takip cihazlarımızla mobil pazarda ciddi hedeflerimiz bulunuyor.”