Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de geliştirilen sistem sayesinde, bir afet anında şebeke kaynakları öncelikli olarak kesintisiz iletişimin sağlanması için optimize ediliyor. Açıklamada yer alan bilgiler egöre, afetin olduğu yerde sistem otomatik olarak aksiyon alıyor. Bu sayede şebeke alt yapısı hemen ses, SMS, BiP Facebook, Twitter gibi yüksek data kullanımı gerektirmeyen acil haberleşme hizmetlerine yönlendiriliyor. Yüksek bant genişliği kullanımına ihtiyaç duyulan video, film izleme gibi işler askıya alınıyor.
Sistem, müşterilerin sürekli iletişim halinde kalmalarını sağlayarak olası acil durumlarda da onlara daha çabuk ulaşılmasının önünü açacak. Afet yaşanan bölgedeki şebekenin servis kalitesi artırma ve şebeke kapasitesinin optimum kullanılması prensibine dayalı şekilde çalışan sistem, yüksek data kullanımını kısıtlayarak acil haberleşmeyi sağlayacak servisleri devreye alıyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz şu değerlendirmelerde bulundu:
"Turkcell müşterilerinin olağanüstü durumlarda kesintisiz iletişimlerini sağlamak için çalışmalarını sürdürüyor. Mühendislerimiz tarafından hayata geçirilen Afet Durumu Şebeke Yönetimi projesiyle, Türkiye’nin herhangi bir yerinde olabilecek afet kaynaklı şebeke yoğunlukları 7/24 yönetilerek, şebeke kaynakları hızlı ve doğru bir şekilde optimize ediliyor ve acil durumlarda haberleşmeye imkan tanıyor."