Güncelleme Tarihi:
Türkiye 'Yemeksepeti.com'un, uluslararası online yemek sipariş platformu Delivery Hero tarafından 589 milyon dolara alınmasını konuşurken, başarılı bir girişim hikayesi de İzmir'den geldi. Yaşar Üniversitesi İletişim Yüksek Lisans Programını bu yıl bitiren Kemal Kadirhan ve Didem Pulat'ın, yemek tarifleriyle müziklerin uyumunu ortaya çıkararak değişik ve özgün içerikler sunduğu 'sesliyemek.com' bloğu, başarılı bir girişimcilik hikayesi yazdı. Kemal Kadirhan ve Didem Pulat'ın bir yıl önce 53 TL'ye kurduğu ve bugüne kadar 300 bini aşkın kişinin ziyaret etiği 'sesliyemek.com' bloğu, sektördeki büyük bir yatırımcıya 200 bin TL'ye satıldı.
İşte 'Sesliyemek.com'un ortaya çıkış hikayesini:
Öncelikle sizi tanıyalım. Kendinizden ve Sesliyemek.com'un ortaya çıkış hikayesinden bahseder misiniz?
Sesliyemek.com Mart 2013’te Kemal Kadirhan ve Didem Pulat tarafından kuruldu. Uzun süredir mesleğimizle alakalı olarak çeşitli alanlarda çalışmalarda bulunuyoruz. Şehir yaşantısının içinde sıkışmaktan korkan kişiler olarak kendi zevklerimizi yansıtabileceğimiz çevrimiçi bir platform kurmaya karar verdik. Ortak zevklerimizi buluşturan yemek ve müzik kavramları sitenin ana temasını oluşturdu.
Sesliyemek.com'un ilk başarısı bu değil. 2014 yılında düzenlenen 4. Bumerang Ödülleri'nde de büyük bir başarıya imza attınız. Yaptığınız işi bu kadar farklı ve özel kılan ne? Başarınızı neye borçlusunuz?
Diğer yemek bloglarından farklı olarak sesliyemek.com, kullanıcılarına yemek tarifleriyle müziklerin uyumunu ortaya çıkaran değişik ve özgün içerikleri sunuyor. Kuruluş amacı ise; şehirli insanların, farklı yemekleri ve tariflerini, müzikleri ve mekanları keşfetmelerini sağlayacak içerikler sunan çevrimiçi bir platform haline gelme. Yemek ve müziğin birbirleriyle yakından ilgili iki kavram olduğuna inanansesliyemek.com takipçilerine yemek ve müziğin uyumunu sunarak bunu farklı bir deneyime dönüştürüyor.
Sesliyemek.com içeriklerini oluştururken yemek tariflerini ve ait oldukları kültürü ciddi şekilde araştırıyoruz. Sonrasında müzikleri yemek tarifinin çeşidine, yemeğin tadına, dokusuna ve lezzetine göre sınıflandırıyoruz. Böylelikle içeriğimizin bütünselliğini sağlamış oluyoruz. Ayrıca sosyal medya hesaplarındaki paylaşımlarımızı ciddi planlamalar dahilinde gerçekleştiriyoruz. Bu paylaşımların özgün ve nitelik bakımından takipçilerimize uygun olmasını fazlasıyla önemsiyoruz. Bu sayede takipçilerimizden çok destek alıyoruz. Yaşadıklarımızı direkt olarak aktarmanın en doğrusu olduğunu düşünüyoruz. Hiçbir zaman abartılı içerikler kullanmamaya özen gösteriyoruz. Konunun uzmanlarından sık sık bilgiler alıp, takipçilerimize daha iyi nasıl hitap edebiliriz düşüncesini her daim önemsiyoruz.
Blogger'lık kavramının popülerliği günden güne artıyor. Rekabet oldukça yoğun. Rakiplerin içerisinden sıyrılmanın sırları sizce neler?
Öncelikle neden beni kimse takip etmiyor düşüncesine kapılanların hemen bu düşünceden uzaklaşmaları gerekiyor. Blogger arkadaşlara daha özgün içerik üretmelerini, kopyala yapıştır mantığından uzak durmalarını şiddetle öneriyoruz. Takipçi sayısının fazla olmasının abartıldığı kadar avantaj olmadığını bilmeleri, onun yerine içeriklerinden ödün vermeden en iyiyi sunmaya devam etmeleri gerektiğini düşünüyoruz. Eğer ki bu şekilde içerik paylaşmaya devam ederlerse başarıyı yakalayabileceklerine inanıyoruz. Tabii ki de bloğun tasarımının göze hitab etmesini, konu başlıklarının doğru kategorilendirilmesi, içeriğe uygun şekillendirilmesi ve gerekli teknik konular hakkında az da olsa bilgi sahibi olunması gerektiğinin altını çizmek isteriz. Paylaşımların sıklık oranlarına dikkat edilmeli, gerekli araştırma araçları kullanılarak takipçiler iyi analiz edilmeli ve buna göre nerde ve ne zaman paylaşım yapılacağı planlanmalıd. Paylaşılan içerik her ne konuda olursa olsun elbet bir fark edeni olacaktır.
Hürriyet ve Radikal gibi köklü yayıncılar bağımsız yayıncılığı desteklemek üzere Bumerang Ödülleri, Boomads Network, Radikal Blog gibi bir çok farklı girişimde bulunuyor. Blog dünyasına daha fazla katkı sağlamak için sizce neler yapılabilir?
Hürriyet bünyesinde tüm medya kanalları, birey temelli medyacılık anlayışında çalışmaları yürütüyor. Hürriyete ait markalar da birey temelli iletişim anlayışını kabul ediyor. Böylelikle de kitleler içinde bireylerin kendilerini daha fazla ifade etmelerinin yolu açılıyor. Medya kanalarının bugüne kadar en fazla korktuğu şey bireylerin ifade özgürlüğüydü. Şimdi ise Hürriyet ve markaları, insanlara özgür ve bağımsız bir şekilde kendilerini diğer insanlara aktarmalarına imkan veriyor. Bu destekler sayesinde bizler ve bizim gibiler, ulusal medya kanallarında kendimize yer buluyoruz. Bu durum da blogger eksenli herkesi mutlu ediyor ve yeni projeler geliştirmeye teşvik ediyor.
İleriye yönelik planlarınızdan bahseder misiniz? Sesliyemek.com dışında yeni başarılara imza atmak adına blog/site planlarınız var mı?
Sesliyemek.com hızla gelişimini tamamlayacak ve insanlara farklı deneyimler yaşatacak. Biz de bu projenin bir parçası olarak yola devam edeceğiz. Şimdilerde ise yeni bir proje geliştiriyoruz. Deneyim odaklı yeni projemizde insanların görmedikleri veya daha evvelden deneyimlemedikleri tüm sosyal aktiveleri toplayan etkinlik tabanlı bir platform oluşturuyoruz. Fiziki ve sanal deneyimlere dayalı olacak bu marka oldukça değişik bir proje olacak. Çok yakında çalışmaları tamamlanacak ve blog dünyasına sunulacak. Ayrıca, ileride fiziksel anlamda işletebileceğimiz bir yer açmayı da düşünüyoruz. Bizler teknoloji tabanlı ama fikir üreten bir takımız. Bizim en büyük başarımız da dijital pazarlama iletişimi alanında akademisyen tarafımızın olmasıdır. Teori ile pratiği birleştiren ve daima araştıran kişiliklerimizin olması, hiç durmadan yeni projeler ile yola devam edeceğimizin göstergesidir.