A.A.
Oluşturulma Tarihi: Haziran 01, 2011 16:10
Sosyal paylaşım sitesi facebook'taki “like” seçeneğinin başarısının ardından, geçen ayın sonundan itibaren 250 bin internet sitesi de kendi sayfalarında benzer işlevi olan tuşlar kullanmaya başladı.
Türkçe “beğen” anlamına gelen “like” seçeneği, üyelerin, facebook'ta kendi beğendikleri haberleri, ağ güncelerini, ortak olarak kullanılan siteler ile ticari siteleri bildirerek, ortak arkadaşlarının sözkonusu sitelere ve haberlere erişimini kolaylaştırmasına imkan veriyor.
“Like” seçeneğinin facebook'ta pasif durumdaki üyeleri harekete geçirmede başarılı olmasının yanı sıra sağladığı ticari avantajların farkına varılması üzerine, dünya çapında internet sitelerinde benzeri işleve sahip tuşlar büyük bir hızla yayılıyor.
Guardian gazetesinin internet sitesinden verilen haberde, twitter'ın dün gece, tıpkı Huffinton Post
haber sitesi ile Wall Street Journal gazetesi benzeri medya sektörünün önemli isimlerine ait 50 kadar sitenin yaptığı gibi, “like” seçeneğine benzer bir tuşu sitesine eklediği belirtildi.
twitter'dan yapılan açıklamada, sitenin yeni devreye soktuğu “follow” düğmesini kendi internet sitelerine ekleyen twitter üyesi yayımcılar ile marka sahibi şirketlerin kendi ürünleriyle ilgilenen kişiler arasında “güçlü bir bağ kurabileceklerine” dikkat çekildi.
Google arama motoru da mart ayının sonundan itibaren benzer işlevi yerine getiren “ 1” seçeneğini kullanmaya başlamıştı.