Güncelleme Tarihi:
Seagate, 1 milyarıncı sabit diski dünya çapında sevk eden ilk sabit disk üreticisi olduğunu açıkladı. Bu rakam sadece boyut olarak şaşırtmakla kalmıyor; evde, elde, ofiste, arabada ve diğer alanlarda yaratılmış dijital içerik miktarının büyüklüğünü simgeliyor. Seagate'in piyasaya sunduğu 1 milyar sabit disk; 158 milyar saat dijital video veya 1.2 trilyon saat müzik depolamanızı sağlayan yaklaşık 79 milyon TB'a denk geliyor. Seagate'in sabit diskleriyle depolama çözümleri, insanların daha fazla dijital içerik yaratmalarını, paylaşmalarını, kullanmalarını ve saklamalarını sağlıyor.
Günümüz dijital dünyasında depolama çözümlerinin oynadığı merkezi rol göz önüne alındığında; pazar lideri Seagate, 1 milyar eşiğine gelmek için 29 yıl geçmesine rağmen gelecek 1 milyarıncı diski 5 yıldan daha kısa bir sürede sevk etmeyi öngördüğünü açıkladı. Ayrıca, en yakın rakibi 1 milyarlık sevkiyata ulaştığı sırada Seagate, ikinci 1 milyarlık sevkiyatını tamamlamak üzere olacak.
Seagate, 1 milyarlık kilometre taşını geride bırakırken, dünyadaki sabit disk sevkiyatı da çarpıcı bir biçimde artmaya devam ediyor. Gartner Grup, 1990 yılında 30 milyondan az disk sevkiyatı yapılmışken, bu sayının sadece geçen yıl için 500 milyondan fazla olduğunu bildirdi.
Seagate'in 1979 yılındaki ilk ürünü olan ST506 sabit diski, bir MP3 şarkısına denk gelen 5 MB veri depolayabiliyordu. Bu disk yaklaşık 2,2 kg (5 pound) ağırlığında ve MB başına 300 Dolarlık maliyeti ile toplam 1.500 Dolar değerindeydi. Bugün, tipik bir Seagate sabit diski, aralıksız 32 gün boyunca yüksek çözünürlükte video kaydetme kapasitesine sahip ve 1 TB'lık veriyi (ya da 1 milyon MB) MB başına bir cent'in 1/5.000'i (0.00022 Dolar) değerinde sunuyor.
HP, başarısından ötürü Seagate'i kutladı
Seagate CEO'su Bill Watkins, şirketin dünya genelindeki 55.000 çalışanı tarafından her gün yazılmaya devam eden etkileyici, renkli ve önemli bir tarihe sahip olduğunu belirterek, "Al Shugart, şirketi bir avuç insan eşliğinde 1979 yılında küçük bir bakkal dükkanında kurdu ve ilk bilgisayarların doğuşuna katkıda bulundu. Bugün, dijital içerik devriminin merkezinde bulunuyoruz. Bu nedenle, bu önemli kilometre taşına ulaşmak; bizlerin ve bizden öncekilerin başarılarını yansıtmak ve şirket olarak gelecekte gerçekleştirebileceğimiz büyük işleri görebilmek adına büyük bir fırsat yaratıyor" dedi.
Seagate'in uzun zamandır müşterisi olan HP, bu başarısından ötürü Seagate'i kutladı. HP Dizüstü Bilgisayarlar'dan Sorumlu Tedarik Zinciri Başkan Yardımcısı Ike Haris, bu noktaya ulaşmanın; güçlü bir liderlik, kendini adamış çalışanlar; inovasyona, güçlü işbirliklerine ve müşteri hizmetlerine odaklanmış kurum değerleriyle mümkün olabileceğini ifade ederek, "Söz konusu değerler HP'nin değerleriyle tutarlılık arz ediyor ve bu tutarlılık ortaklığımızın gücünü yansıtıyor" dedi.
Çok sayıda farklı kaynak, dijital içeriğin hızlı gelişimini sağlıyor. Örneğin, uzmanlar; dünyada 1 milyardan fazla dijital ve cep telefonu fotoğraf makinesi olduğunu ve bu cihazların 2006 yılında çekilen 250 milyar görüntüyü oluşturduğunu tahmin ediyor. Flickr ve YouTube gibi kullanıcılar tarafından yaratılan içerik sitelerinin, 2010 yılında 65 milyar indirme/görüntüleme üreteceği öngörülüyor.
IDC Sabit Diskler'den sorumlu Araştırma Direktörü John Rydning, dijital içerik artışının uzun dönemli bir gelişme olduğunu ifade ederek, "Söz konusu gelişme 2010 yılında, yılda 600 milyon birimden fazla sabit disk talebinin olmasına neden olacak ve önümüzdeki 10 yıl içerisinde sabit disk talebini artırmaya devam edecek" dedi.