Güncelleme Tarihi:
Süratli ve etkin yelken yapan bu sınıf teknelere sahip olmak maddi açıdan kolay ve az sayıda sporcu ile yarışmaktalar.
Türkiye’deki sportboat’lar için yeni bir yarış organizasyonu yaplıcak. Sportboat’lar, “6-8,5 metre boy ve 2,1-3,1 metre eninde, ağırlığı 1.600 kilogramı geçmeyen, motorlu, motorsuz treyler ile taşınabilen tek gövdeli olarak tanımlandı. Ülkemiz deki filonun genel şartları gözetildi. Yeniz Zenlanda sporboat sınıf birliğine benzer bir yapı seçilmiş. Oldukca süratli ve etkin yelken yapan bu tekneler hendikapli yatlarla yarışması zor ve aynı zamanda telikeli. Tüm bu düşünceler sport sahiplerini bir ayaya getirdi Birliğin ev sahibliğini ve lojistik desteğini Kalamış Yelken Külubu üstlendi. Farr 25 sınıfı tekneleri arkadaşları ile üreten olimpik milli yelkenci Dr. Şükrü Sanus 2011 yılında birliğin ilk temellerini attı. 2012 yılında Kalamış Yelken Kulübü'nde birliğin ilk toplantısı gerçekleşti. Birliğe Facebook'tan da ulaşılabilir.
2012 içinse yarış programı ve genel kuarllar belli oldu.
Sport Birliği Yarış Kuralları Açıklandı . Yarış Programı ise 3 Marta başlayacak
31 Mart 2012
Kalamış Yelken Kupası
3 Haziran 2012
İSAC Kupası
8 Temmuz 2012
Fenerbahçe Kupası Coğrafi rota
8-15-22 Ağustos 2012
Fenerbahçe kupası (hafta içi akşam yarışı, coğrafi rota tarih belirsiz)
8-9 Eylül 2012
UNO Sailing Cup
30 Eylül 2012
KYK Sportboat kupası
YARIŞLAR:
· Rotalar mümkün olduğunca kıyıya yakın düzenlenecek
· Start ve finişler mümkün olduğunca aynı noktadan ve yine kıyıdan yapılmaya çalışılacak
· Yarışlar başladığı noktada bitecek şekilde planlanacak
· Hem apaz hemde pupa kollarını içerecek
· Toplam yarış süresi ortalama 1 saat olacak
· Gün içerisinde toplamda 3 yarış yapılmaya çalışılacak
· Tüm tekneler beraber start edecek şekilde planlanacaktır
· Tüm yarışların sonucunda bir Sportsboat Trofesi konulacak, puanlama ve yarış sayısı daha sonradan detaylandırılacaktır. Trofe düzeltilmiş zamanlara göre tüm teknelerin içerisinden kazanana verilecektir.
SINIFLAMA:
· Yarışların SB I ve SB II olmak üzere iki sınıfta yapılması planlanmaktadır
· 2012 sezonu için SB I kriterleri,
1. Dry sailing yapmak
2. Karbon direk taşımak
3. Kevler ana yelken taşımak
Yukarıdaki kriterleri taşıyan tekneler yalnızca SB I gurubunda yarışabilirler, diğer tekneler SB II gurubunda yarışmakla beraber kendi istekleri doğrultusunda SB I gurubuna geçebilirler.
GÜVENLİK
· Tekneler mutlaka güvenlikle ilgili minimum gereksinimleri karşılayacak şekilde yarışlara katılabilirler.
· Motor, çapa ve ipi, yarışçı sayısı kadar kişisel yüzdürücü teknelerde bulundurulacaktır.
· Yarış sigortası planlanmaktadır. Detaylandırılacak