OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 22, 2005 00:00
Bir Formula 1 otomobili 3 saniyede 100 kilometre hıza ulaşıyor. Aracın fren sistemi yer çekiminin 4 katı gücünde. Ağırlığı ise 600 kg.  Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinde yarışseverler, motorsporları teknolojisinin en üst düzeyde kullanıldığı harika araçları izleme fırsatı bulacaklar.Ä°stanbul’un 19-21 AÄŸustos tarihlerinde ev sahipliÄŸini yapacağı yarışlarda kullanılan Formula 1 otomobillerinin 100 kilometre hıza ulaÅŸmaları yaklaşık 3 saniyelik bir zaman dilimine sığarken, pistin durumuna göre seçilen deÄŸiÅŸik kanat grupları ve ayarlar nedeniyle hız limitleri ise deÄŸiÅŸebilmekte.Ä°ÅŸte Formula 1 araçlarının teknik özellikleriAraçların motor hacimleri 3 bin cc.’yi geçemez, silindir sayısı 10 ile sınırlandırılmıştır ve her silindir de en fazla 5 valf bulundurabilir. Araçlarda motorun beslenmesi için ekstra takviye saÄŸlayan Supercharging ve Turbocharging sistemlerinin kullanımı yasak. Motor yapısı ise çelik ile dökme demirden.- F1’de araçlarda sadece ön tekerlerin direksiyona baÄŸlı olma zorunluluÄŸu bulunurken, otomatik vites kullanımı ise yasaktır. Vites deÄŸiÅŸikliÄŸi pilotlar tarafından manuel yapılır ve bir araçtaki vites sayısı ise en az 4, en fazla da 7 olmalıdır. Tüm araçlarda geri vites bulunması da mecburi. Araçlar yaklaşık 330 kilometre hıza kadar ulaşıyor. Lastik deÄŸiÅŸimi için pite girildiÄŸi zaman içerisinde de araçların yakıt ikmali yapması yasaklandı. Yarış esnasında yağış olması durumunda ise bu kuralların aksine takımlar araçlarını pite çağırarak lastik deÄŸiÅŸimi yapabiliyor. Bu esnada yakıt ikmali de gerçekleÅŸtirebilmekte.  Araçlar ulaÅŸtıkları yüksek hızlardan kısa sürede düşük hıza inebilme kabiliyetine sahip. Dolayısıyla fren sistemleri çok güçlü. Frenlerde karbon balata ve karbon disk kullanılıyor. Bu sistem yaklaşık 700 derece sıcaklığa ulaÅŸtığında en yüksek performansı veriyor. F1 otomobili pilot ayağını gazdan çektiÄŸi anda hiç frenen basmasa bile standart bir otomobilin frenine sonuna kadar basılmasına eÅŸit bir frenlemeye uÄŸruyor.  Araçlarda sadece hidrolik fren sistemi kullanılabilir ve iki tane hidrolik fren devresi bulundurulabilir. Tekerlerin fren esnasında kilitlenmesini engelleyen ABS ise yasaktır.   Her otomobilde olası bir kaza anında ve hemen öncesinde meydan gelen geliÅŸmeleri, bilgileri kaydetmek üzere bir kaza bilgi kayıt cihazı (ADR) bulundurma zorunluluÄŸu var.Türkiye’de Ferrari kazanacakALMAN Bild Gazetesi, ilk kez Ä°stanbul Park Pisti’nde 21 AÄŸustos Pazar günü yapılacak Formula 1 yarışını istatistiklere göre Ferrari ekibinin kazanacağını ileri sürdü. Gazetenin internet sayfasında verilen haberde, Formula 1 yarışlarının geçen yıllarda ilk kez yapıldığı pistlerde tüm yarışları Ferrari ekibinin Michael Schumacher’le kazandığına dikkat çekildi.Webber’den Ä°stanbul Park’a övgüFORMULA 1 Türkiye Grand Prix’i için önceki gün Türkiye’ye gelen BMW Williams’ın Avustralyalı pilotu Mark Webber, dün Toplum Gönüllüleri Vakfı’nı ziyaret etti. Weber, ‘MuhteÅŸem bir pistte yarışacağız. Yeni pistler her zaman zordur. Yarışı sabırsızlıkla bekliyorum. Podyuma çıkmak için elimden geleni yapacağım’ dedi. Webber’e nazar boncuklu anahtarlık hediye edildi.Ä°ÅŸte F1 otomobiliF1 yarışlarında kullanılan otomobillerin ortalama ağırlığı 550 kg. azami ağırlığı ise (pilotla birlikte) 600 kg’dir. Araç ağırlığı 600 kg.’ın üzerinde çıkarsa araç yarıştan ihraç edilir.Araçlarda teker çapları 66 cm. Jantlar metal. Ön tekerlerin geniÅŸliÄŸi en fazla 33.5 en az 30.5, arka tekerlerin geniÅŸliÄŸi ise en fazla 38 en az da 36.5 cm.Aracın yüksekliÄŸi en fazla 95 cm. ve iki tekerlek arası da en fazla 140 cm. Aracın geniÅŸliÄŸi lastikler ve cantlar da dahil olmak üzere en fazla 180 cmF1’de bu sezon uygulanmaya baÅŸlayan yeni kurallarla birlikte, yarış içinde olaÄŸanüstü haller dışında lastik deÄŸiÅŸtirilmesi yasak.F1 aracının fren gücü yer çekiminin 4 katı olarak kabul ediliyor.FORMULA 1’DE BAYRAKLARIN DÄ°LÄ°DAMALI BAYRAK: Yarış sona erdiÄŸini belirtir ve ilk 3 araca sallanır.SARI BAYRAK: Tehlike var anlamına gelir. bir kez sallanan bayrak, ‘YavaÅŸla’ iki kez sallanan bayrak, ‘Durmaya hazır ol’ anlamı taşır.KIRMIZI BAYRAK: Kaza nedeniyle yarışın durdurulduÄŸunu belirtir. Pilotlar bu bayrağı gördüğü anda pite dönmek zorundadır.MAVÄ° BAYRAK: Hem tur bindirilen, hem de yarışan araçlara gösterilir. Tur bindirilecek aracın arkadan gelen araca yol vermesi ÅŸarttır.SÄ°YAH BAYRAK: Diskalifiyeyi belirtir. Araç numarası ile birlikte kullanılır.YEŞİL BAYRAK: Bir önceki pozisyonda gösterilen herhangi bir renkteki iÅŸaret bayrağının artık devre dışı kaldığını belirtmek için kullanılır.SARI- KIRMIZI: Pistin kaygan olduÄŸunu belirtir.SÄ°YAH- BEYAZ: Sportmen olmayan bir davranış yapıldığını belirtir. Araç numarasıyla birlikte kullanılır ve diskalifiyeden önceki uyarıdır.TURUNCU SÄ°YAH: Aracın mekanik bir problemi olduÄŸunu ve hemen pit alanına girmesi gerektiÄŸini anlatır.BEYAZ BAYRAK: Pistte yavaÅŸ hareket eden bir aracın olduÄŸunu belirtir. Â
button