Güncelleme Tarihi:
Ralli pilotu Volkan Işık tarafından otomobil sporuna katkı sağlamak amacıyla 2008 yılında tasarlanan yerli "Volkicar" otomobiller, dünya pistlerinin vazgeçilmez yarış otomobilleri arasında olmaya aday gösteriliyor.
Işık,yaptığı açıklamada, V1 serisi otomobil sporu meraklılarının her geçen gün arttığını söyledi.Araç sayısındaki artışın otomobil sporuna merakı artırdığına işaret eden Işık, yarışmanın ekonomik ve seri olmasının, insanların kolaylıkla yarışabilmesinin önem taşıdığını vurguladı.
"İnsanlara yapılması daha kolay bir şampiyona, aynı zamanda kullanması keyifli bir otomobil sunmak istedim" diyen Işık, "2008 yılında dünyada başlayan ekonomik krizden otomobil sporunun çok etkileneceğini düşündüm. Bundan dolayı yeni projeyle otomobil sporuna katkı sağlamak istedim" ifadesini kullandı.
"V1 serisini uluslararası hale getirmek istiyoruz"
Işık, tasarladıkları otomobilin ardından V1 Challenge Şampiyonası'nı hazırladıklarını belirterek, şunları söyledi:
"Otomobil tam istediğimiz gibi oldu. Kullanması, seyretmesi lezzetli, sevimli, kadın-erkek, çoluk-çocuk herkesin hoşuna gidecek bir tipi var. Bugüne kadarki yarış otomobillerinden farklı bir karakteri var. Çok yüksek sürat yapmayı taahhüt etmiyor ama çok zevkli bir kullanım taahhüt ediyor. Güçlü fakat son sürati diğer yarış otomobillerine göre düşük, 150. Bence bu, otomobil sporları açısından yüksek bir hız ama sürüş lezzetiyle insanları çok etkileyen, buradan da seyircilere ulaşan bir tarzı var.
Bugüne kadar 85 tane ürettik, büyük bölümünü yurt dışına sattık. 25'ini kendi organizasyonumuzda kullanıyoruz. Farklı ülkelerde de bu otomobili görmek istiyoruz, bununla ilgili görüşmelerimiz sürüyor. İnşallah önümüzdeki yıllarda da başka ülkelerle V1 serisini uluslararası hale getirmeyi düşünüyoruz."
"Hedefimiz Türkiye'de insanların yapabileceği daha yaygın otomobil sporu" diyen Işık, Türkiye'de doğan ve dünyaya yayılan V1 serisini uluslararası hale getirmek istediklerini vurguladı.
Yılda 50-60 adet üretilmesi hedefleniyor
Işık, yılda 50-60 araç üretmeyi planladıklarını aktararak, 2,5 yılda 85 araç ürettiklerini kaydetti.Seyircilere şehir içinde daha yakın olmak istediklerini anlatan Işık, şunları dile getirdi:
"Beraberinde de şampiyona içinde 1-2 ayağın pistte olmasını istiyoruz çünkü pistte toplu kalabalık startlar çok keyifli ve sportif açısından çok başarılı geçiyor. Şehir içlerinde farklı organizasyonlar yaratıyoruz. Hepsi aynı anda yarışamıyor, gruplar halinde yarışıyor ve seyirciye daha yakın olarak çok daha büyük kalabalıklar yakalıyoruz.
İnşallah önümüzdeki yıl Türkiye'de oluşan V1 serisini daha da genişletmek istiyoruz, Türkiye'ye yayılmasını arzu ediyoruz. Türkiye'de her bölgede V1 organizasyonu gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl üçüncüsünü düzenlediğimiz organizasyonda heyecan oldukça yüksek."
Işık, kadın sporcuların V1 sporuna ilgisinin yüzde 5 olduğuna dikkati çekerek, kadın sporcuların artmasına özen gösterdiklerini sözlerine ekledi.