Yeni yarış dopingi

Güncelleme Tarihi:

Yeni yarış dopingi
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2009 00:00

Antalya Motorsporları Kulübü (AMK) tarafından organize edilen ve bir diğer Antalya kulübü olan Kemer Motorsporları Kulübü’nün de (KMK) önemli katkılarda bulunduğu Akdeniz Şampiyonası büyük bir ilgi uyandırdı.

Elbirliği yapılarak ortaya çıkarılan bu organizasyonla birlikte Antalya’nın motorsporları açısından nasıl bir güç olduğu da bir kez daha ortaya çıkmış oldu. Dünya Ralli Şampiyonası’na ev sahipliği yapan Antalya’da oluşturulan motorsporları kulüplerinin düzenlediği bu organizasyon umuyoruz büyük bir hızla büyüyerek daha da gelişir. Yıllardır Dünya Ralli Şampiyonası’na ev sahipliği yapan Antalya’da gerçekleştirilen şampiyona sponsor destekleri konusunda da bekleneni verirken, Solargard Cam Filmleri yarışa ana sponsor olarak önemli bir destek sağladı. AGT, Klassis Yapı, Türkmen Carpet ve Palmet Resort Hotel yardımcı sponsorluğunda gerçekleştirilen yarışa aynı zamanda Kemer ve Konyaaltı Belediyesi büyük destek verdi.

İLK HEYECAN OTOKROS’TA

Akdeniz Üniversitesi Seyirci Etabı«nda gerçekleştirilen organizasyonun ilk ayağı olan Otokros yarışı büyük çekişmelere sahne oldu. Etaba ilk çıkan Kategori 1 sürücülerinden yerel sürücü ve etapta birçok kere yarışan Fiat Palio sürücüsü Serdar Honamlı ve kariyerinde ilk defa toprak zeminde yarışan Peugeot 106 sürücüsü Serhan Türkkan«ın mücadelesinden Türkkan zaferle ayrıldı. 2008 İstanbul Ralli Şampiyonası N2 birincisi Kemal Çetinkaya ise bu sınıfta üçüncü olan isim oldu. Kategori 2«de ise Yüksel Özgür Citroen C2«si ile sınıfında liderliği kazanırken, Orçun Nural ikinci ve Antalyalı sürücü Mustafa Çakal üçüncü oldu. Tüm otomobillerin Mitsubishi Lancer«dan oluştuğu Kategori 3«te ise bu etapta ilk defa yarışan Evo 8 sürücüsü Ömer Erdem yaklaşık altı saniyelik farkla birinci olurken, arkasından Antalyalı sürücü Mustafa Söylemez geldi. Öğül Orhan ise yarışı üçüncü sırada tamamlayan isim oldu. 4’üncü Kategorideki tek isim olan Yunus Emre Zümrüt birinci oldu.

RALLİDE BÜYÜK ÇEKİŞME

Otokros yarışının bir sonraki gününde ise Akdeniz Şampiyonası«nın ikinci yarışı olan Kemer Rallisi«nde ise Mitsubishi Lancer Evo 9 sürücüsü Mustafa Söylemez her beş etabı da kazanarak zafere ulaşan isim oldu. Dünya Ralli Şampiyonası«nda kullanılan Kemer etabının ikiye bölünmesiyle elde edilen Klassis ve AMK etaplarında yarışmak için 14 ekip start alsa da sadece 10 ekip finişe ulaştı. Söylemez«in ardından Mitsubishi Lancer Evo 8«i ile ilk rallisine çıkan Berkay Şavkay genel klasman ikincisi olarak yarışı bitirirken ardından eş bir otomobil ile mücadele eden Ömer Erdem yarışı üçüncü sırada bitirdi. Şampiyona 4 Nisanda gerçekleşecek Türkiye Tırmanma Şampiyonası 1. yarışı ve 5 Nisan’da gerçekleşecek mahalli Pegasus Rallisi ile Antalya’da devam edecek.

Şölen kangurular diyarında başlıyor

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda ilk start bu hafta sonu veriliyor. 29 Mart tarihinde koşulacak olan Avustralya Grand Prix’si öncesinde düzenlenecek olan antrenmanlar ve sıralama turları ile birlikte Formula 1 2009 şöleni resmi olarak start almış olacak. Geçtiğimiz sezon olduğu gibi yine 10 takım ve 20 pilotun start alacağı yeni sezon 17 yarışlık bir takvimden oluşuyor. Bu sezonun en önemli özelliği ise start alacak 20 pilotun neredeyse tamamının favoriler arasında yer alıyor olması. Birçok birincilik adayının olduğu sezonda aynı durum markalar arasında da önemli bir rekabeti ortaya çıkaracak gibi görünüyor. Kabaca bir saymak gerekirse bu sezonun favori pilotları olarak Kimi Raikkonen, Felipe Massa, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Robert Kubica, Nick Heidfeld gibi önemli isimler yer alıyor. Markalar açısından bakıldığında ise Ferrari, McLaren Mercedes, Renault ve BMW Sauber isimlerinin ön plana çıktığı görülüyor.

HER AN SÜPRİZ OLABİLİR

Aslında bu isimlerle birlikte adı anılacakların listesi de oldukça kalabalık. Örneğin McLaren Mercedes Takımı’nda yarışan Heikki Kovalainen’in bu sezon atılım yapacağı herkes tarafından konuşuluyor. İkinci pilot olarak adı anılmaya başlasa bile Kovalainen’in sürpriz yapma olasılığı oldukça fazla. Aynı şekilde Toyota pilotlarından da önemli bir atak bekleniyor. Formula 1’de isterikleri birinciliği bu sezon kazanacak gibi görünen takımda Jarno Trulli en önemli koz olarak ön plana çıkarken, geçtiğimiz sezon başarılı sonuçlara imza atan Timo Glock’tan da atak gelebilir. Takımı satın aldıktan sonra bütün havanın değişmesini sağlayan Ross Brawn ise kendi adını verdiği takımın tümünü değiştirdi. İlerleyen yaşına rağmen Rubens Barrichello tecrübesi ile yarışlarda adını üst sıralara yazdırabilir. Fakat bu takımda en önemli koz yine Jenson Button olacak. Haziran ayında ülkemizde de düzenlenecek olan Formula 1’in bu yeni sezonunda gördüğünüz gibi belli bir ismi ayırarak farklı bir yere konumlandırmak çok mümkün görünmüyor. Ne diyelim bu ön bilgiler umarız doğru çıkar.

F1 ruhu ne olacak

FIA ilginç ve bize göre çok saçma bir kuralı daha yürürlüğe koydu. Yeni kurala göre bundan sonra sezonu en çok birinci olan pilot şampiyon olarak tamamlayacak. Yani birincilik sayısını diğer rakiplerinden yukarıda tutmayı başaran pilot diğer yarışlardan aldığı puana bakmadan şampiyon olacak. Tamam ilk bakışta güzel ve birinciliği teşvik edici bir kural olabilir. Ama 17 yarışlık sezon boyunca istikrarlı bir pilotaj sergileyen pilotun durumu ne olacak? Ya da birincilik sayısı fazla olan pilot kazanabileceğini tahmin ettiği pistlerde sadece performansını en üstte kullanmaya karar verirse ne olacak? Bütün sezonu ikincilik kürsüsünden inmeyerek ama rakip pilottan bir adet az birincilik elde ederek tamamlayan pilotun durumu ne olacak? Bir pilot var altı yarış kazanmış ama diğer yarışlarda ortada yok ama bir pilot var beş yarış kazanmış ve diğer 12 yarışı da ikinci sırada tamamlamış. Bu kural bize göre biran önce değişmesi gerekenler listesinde ilk sırada yer almalı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!